لیست اموالم را اعلام می‌کنم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه از آیت‌الله رئیسی در راه مبارزه با مفسدان حمایت می‌کنیم، گفت: به صورت داوطلبانه لیست اموالم را اعلام می‌کنم.
کد خبر: ۹۱۷۹۲۱۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره انتشار شفاف و علنی لیست اموال و دارایی مسئولان اظهار داشت:‌ راه‌اندازی این سامانه اقدامی بسیار عالی است چرا که ما بسیاری از ضربه‌هایی که می‌خوریم و ایراداتی که در جمهوری اسلامی گرفته می‌شود به دلیل عدم شفافیت است و این شفاف‌سازی باعث جلب اعتماد بیشتر مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه انقلاب مراحل مختلفی را پشت‌سر گذاشته‌ است، گفت: دشمنان در ابتدای انقلاب ترورها را شروع کردند و بسیاری از مسئولان را به شهادت رساندند. سپس علیه کشورمان جنگ راه انداختند و 40 سال هم ما را تحریم کرده‌اند که هیچکدام از اینها ما را به زانو در نیاورده است. اما اشخاصی که با ظاهری موجه در جمهوری اسلامی نفوذ می‌کنند و با گرفتن پست‌های بالا جزو مقامات ارشد نظام می‌شوند با رانتخواری، فساد و اختلاس به جمهوری اسلامی ضربه زده و می‌خواهند اعتماد مردم را نسبت به انقلاب و نظام از بین ببرند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: همانطور که آمریکا، اسرائیل، عربستان و دیگران توطئه کردند و داعش را  به وجود آوردند تا مردم جهان را به اسلام بدبین کنند؛ یک عده‌  نفوذی هم  با ایجاد فساد و اختلاس‌ که از داعش هم بدتر هستند می‌خواهند مردم را نسبت به  جمهوری اسلامی نه تنها در ایران بلکه در جهان بدبین کنند. لذا شفاف‌سازی نه تنها باعث جلوگیری از بسیاری رانت‌ها و فسادها می‌شود بلکه توطئه دشمنان را هم خنثی خواهد کرد.

عزیزی در پاسخ به اینکه آیا تمایل دارید لیست اموال‌تان را اعلام کنید، گفت: بله صددرصد، داوطلبانه آماده‌ام لیست تمام اموال و دارایی‌ام را  اعلام کنم و این قانون است که همگان باید در برابر آن تمکین کنند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی براینکه آیا این سامانه به رفع ابهامات و جلوگیری از تهمت به مسئولان کارساز خواهد بود یا خیر، عنوان کرد: بله، این سامانه می‌تواند با شفافیتی که ایجاد می‌کند مسئولان اصلح و زحمتکش را از تمامی تهمت‌های ناروا مبرا کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس  در پایان گفت: مبارزه با فساد در زمان آیت‌الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه و از خود دستگاه قضا شروع شد و آیت‌الله رئیسی هم خیلی خوب و با قوت این راه را ادامه می‌دهند و مبارزه با فساد را از خود قوه قضاییه شروع کرده است و ما هم محکم از آیت‌الله رئیسی در راه مبارزه با رانتخواران و افراد فاسد حمایت می‌کنیم.

ارسال نظرات