وزیر صمت در نشست با فعالان اقتصادی استان گیلان عنوان کرد

در نهضت ساخت داخل نیازی به بخشنامه و وضع قانون جدید نیست

دکتر رحمانی با اشاره به اینکه در نهضت ساخت داخل نیازی به بخشنامه و وضع قانون جدید نیست، بیان کرد: ما مسؤولین باید به کار و تلاش مضاعف باور داشته باشیم و فرزندان ملت را همچون فرزندان خود بدانیم و در توسعه اشتغال فعالیت کنیم.
کد خبر: ۹۱۸۱۵۴۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، دکتر ارسلان زارع در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان گیلان افزود: باتوجه به رفتارهای خارج از عرف بین‌المللی برخی قدرت‌ها و عدم پایبندی به تعهداتشان در قبال ایران، وضعیت کنونی کشور نیازمند هم‌نوایی همه‌ی ارکان صنعتی و تولیدی برای عبور از تنگناهای موجود است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: برخورداری استان گیلان از موقعیت جغرافیایی، اتصال به خط ریلی سراسری و حمل و نقل دریایی از جمله ظرفیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی گیلان هستند که تاجران و فعالان اقتصادی می‌توانند از آن‌ها برای صادرات کالا به کشورهای هم‌سو (CIS)، روسیه و حتی اروپا استفاده کنند.

دکتر زارع با اشاره به اینکه در عرصه رونق تولید و اشتغال می‌توانیم با همت بخش خصوی و حمایت‌های دولت، شاهد رشد بیشتری در گیلان باشیم، گفت: توجه به پروژه‌های اقتصادی و حمایت از فعالان بخش خصوصی اولویت ماست.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته بخش خصوصی و حمایت دولت، اکنون 26 درصد اشتغال استان در بخش صنعت و معدن قرار دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان وجود 3 هزار واحد صنعتی و بیش از 100 هزار واحد صنفی را عاملی برای تقویت شاخص‌های توسعه‌ای استان دانست و اظهار داشت: برنامه اولویت‌دار استان اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است که تعداد آن‌ها نیز قابل توجه بوده و در این مسیر بیش از هزار و 400 پروژه نیازمند حمایت سیستم بانکی است.

وی به حمایت شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته درخصوص شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: امیدوارم شاهد بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان استان از تسهیلات کم بهره این صندوق در مسیر رونق فعالیت آنها باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با اشاره به آزاد بودن واردات برخی اقلام ازجمله خودروهای لوکس، گفت: آمریکا گرچه واردات خودرو به کشور را آزاد گذاشته اما از واردات قطعات خودرو ممانعت می‌کند.

دکتر رحمانی با اشاره به اینکه در نهضت ساخت داخل نیازی به بخشنامه و وضع قانون جدید نیست، بیان کرد: ما مسؤولین باید به کار و تلاش مضاعف باور داشته باشیم و فرزندان ملت را همچون فرزندان خود بدانیم و در توسعه اشتغال فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه رونق تولید بدون صادرات ممکن نیست، افزود: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار کشورهای حاشیه‌ای ایران واردات دارند اما ایران تنها دو درصد صادرات به آن کشورها را دارا است و سیاست ما این است تا میزان صادرات ایران به ۱۵ کشور حاشیه‌ای ایران را تا چهار درصد افزایش دهیم

 

 

ارسال نظرات