مسئول خواهران سازمان بسیج مداحان کشور در گفتگو با «بسیج»:

برنامه ویژه «زن و خانواده»در مواکب اربعین اجرا می‌شود

گنجی گفت: امسال برنامه ی فرهنگی و دینی ویژه با محوریت «زن و خانواده »با حضور سخنرانان و اساتید برجسته در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی از نجف تا کربلا برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۸۲۴۸۳
|
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

فاطمه گنجی مسئول خواهران سازمان بسیج مداحان کشور در گفت و گو با خبرنگار  سرویس فرهنگ و جامعه گفت: امسال برای اولین بار برنامه های متفاوت و ویژه با موضوعیت «زن و خانواده » در مسیر پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا اجرا خواهد شد.


وی اظهار داشت: با تشکیل جلسات متععد با اساتید برجسته ، موضوعاتی برای جلسات سخنرانی، پرسش و پاسخ و مشاوره‌ هایی برای زائرین در نشست های مسیر راهپیمایی اربعین در خیمه گاه‌ها و موکب‌ها انتخاب شده‌است.


گنجی با بیان سرفصل های برنامه‌ها و سخنرانی ها در حوزه «زن و خانواده» گفت: جلسه تببین الگوی زن نه شرقی نه غربی(زن تاریخ ساز)، نقش زن در تمدن سازی فرایند گام دوم،جلسات بصیرت افزایی و استکبارستیزی و همچنین اربعین و نقش زنان ازجمله سرفصل های سخنرانی ها توسط اساتید خواهران همچون اصلانی، حمید، عبدالباقی، فرزانه، حجازی و... اجرا می شود.


 مسئول خواهران سازمان بسیج مداحان کشور  ادامه داد: همچنین مشاوره های فقهی در زمینه احکام نماز، روزه، غسل و زیارت صورت خواهد گرفت.


ایشان تاکید کرد: نباید در جلسات مشاوره ای از بحث مشاوره حقوقی غافل ماند لذا زائرین حسینی می‌توانند در نشست‌های حقوقی در حوزه حقوق زنان شرکت کرده و از این طریق پاسخ حقوقی مشکلات خود را جویا شوند.

وی در ادامه اعلام کرد: در زمینه بحث‌های معرفتی به دو موضوع بحث ظهور، اعتقادات دینی و فرهنگی و همچنین اربعین و معرفت شناسی در نشست‌ها در مواکب پرداخته خواهدشد.

گنجی افزود:با توجه به حضور گسترده کودکان همراه خانواده ‌های خود در پیاده روی اربعین برنامه‌هایی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است و با اعزام مربیان تربیتی در موکب‌ها به داستان‌خوانی وانجام بازی با کودکان که بار معرفتی و دینی دارند، پرداخته خواهد شد.

 مسئول خواهران سازمان بسیج مداحان کشور جلسات سخرانی را از 14 مهرماه در شهر نجف اشرف با حضور سخنرانان برجسته همچون پناهیان، مومنی، میرزامحمدی، عابدینی و ابوالقاسمی اعلام کرد.

گنجی ادامه داد: مداحان برجسته مانند آهنگران، طاهری، حدادیان، نریمان‌پناهی، سلحشور و مهدوی نژاد همراه کاروانها  در موکب امام رضا(ع) عمود285 با نوای خود پخش زنده خواهند داشت.


وی از برنامه های بین الملل در اربعین حسینی خبرداد وگفت: تعدادی از مترجمین زبان های خارجه همراه کاروان هستند تا در خیمه‌گاه های زایرین و مبلغین سایر کشورها به نشست پرداخته  تا از  مباحث علمی دینی به نحو احسن استفاده  شود و در صورت تمایل، آن‌ها نیز  می توانند  امکان گفتگو و مباحثه با مبلغین ما را داشته ‌باشند.


گنجی در پایان سخنانش به لیست مواکب و عمودهای بین راهی پرداخت و گفت: در نجف اشرف برنامه ها از صحن حضرت‌فاطمه (س) در حرم امیرالمومنین (ع) شروع می‌شود.

همچنین برنامه ‌های «زن و خانواده» در طی مسیر در مواکب امام منصور در مسجد سهله، مسجد حکیم، حیدر کرار روبه روی مسجد شاکری، امام رضا(ع)، علی بن موسی الرضا، سیدالشهدا عمود 736، شهدای گمنام عمود752 ، طلاب مقاومت الحسین عمود 922، عمود 1080، خدام الحسین عمود 1120، شهدا حسین عمود 1790، مدافعان حرام ارومیه بین 1390_ 1430 اجرا خواهد‌شد.


وی در ادامه افزود: همچنین برنامه‌هایی در شهر کربلای معلی هییت عاشقان ثارالله محمد امین بلوار محمدامین کربلا و مواکب چهارده معصوم سمت خیمه‌گاه، غدیر شارع‌العباس، خادم‌العباس، امام رضا(ع) بین خیابان امام حسین(ع) و امام رضا(ع)، انصارالحسین، امام خامنه‌ای مقابل حرم امام حسین(ع) و موکب امام‌ زمان (عج) خیابان صاحب الزمان اجرا  می شود.

 

ارسال نظرات