خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

آینده‌پژوهی برای تحقق جامعه و تمدن اسلامی ضروری است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، آینده‌پژوهی و تولید فکر و برنامه پیش‌رو برای تحقق جامعه و تمدن اسلامی و نیز بررسی چالش‌ها در سطوح شهرستانی، استانی و ملی را ضروری دانست.
کد خبر: ۹۱۸۲۹۰۵
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حبیب شهسواری بعد از ظهر امروز در جلسه مجمع عالی بسیج که در سالن جلسات شهید باکری ستاد فرماندهی سپاه شهدای استان برگزار شد، اظهار کرد: باید برای پیشرفت کشورمان از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی فرا رسیدن اربعین حسینی را به اقشار مختلف مردم تسلیت گفت و افزود: این ایام به نماد وحدت، همدلی و هم‌افزایی مسلمانان جهان تبدیل شده است، پس باید چنین روزهایی را ارج نهاده و برای تقویت این همدلی به صورت جدی تلاش شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، فرمایشات مقام معظم رهبری را پیرامون ایجاد جامعه‌ای با جایگاه شایسته جهانی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: بنابراین آحاد مردم به ویژه بسیج باید در این سمت و سو با جدیت و عزم راسخ گام بردارند، تا منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه جامه عمل بپوشد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، آینده‌پژوهی و تولید فکر و برنامه پیش‌رو برای تحقق جامعه و تمدن اسلامی، بررسی چالش‌ها در سطوح شهرستانی، استانی و ملی همچنین ارائه راهکارها و برنامه‌ها برای حل معضل‌های مختلف، تلاش برای آگاه‌سازی مردم در زمینه‌های مختلف را ضروری دانست و گفت: ساماندهی ظرفیت‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی، تلاش برای توانمندسازی، شبکه‌سازی و ساماندهی نخبه‌های بسیجی نیز لازم است و باید مجامع استانی در این سمت گام بردارند.

شهسواری اضافه کرد: بسیجیان هر موقع احساس نیاز شده و گره در کارها افتاده است با جان و دل حضور پیدا کرده و با تفکر بسیجی و رویکرد جهادی حاضر شده‌اند و با تمام وجود و به صورت صمیمانه میدان‌داری و برای کارگشایی و گره‌گشایی گام برداشته است.

وی تفکر بسیج را الهام گرفته از افکار ناب و اندیشه‌های متعالی حضرت امام خمینی (ره) دانست و اظهار کرد: بنابراین می‌طلبد بیش از پیش برای استفاده از ظرفیت موجود اهتمام ورزید تا گره‌های کور باز شده و مشکلات موجود در همه عرصه‌ها برطرف شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هر جایی بسیج کارکرد داشته، دستاوردها و موفقیت‌ها را به نفع خود مصادره نکرده و همه موفقیت‌ها را مرهن همدلی، تلاش و همکاری نهادهای مختلف در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

ظرفیت نهفته در فضای مجازی مغفول نماند

در ادامه حجت الاسلام سید مهدی قریشی اظهار کرد: آئین پیاده‌روی اربعین خوشبختانه در مقایسه با سال گذشته با شکوه و عظمتی خاص برگزار می‌شود.

وی از کسانی که برای برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی در تلاش هستند قدردانی کرد و ادامه داد: کسانی که در این سمت و سو تلاش می‌کنند به طور قطع، نزد ذات اقدس الهی و اهل بیت، عصمت و طهارت (ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه جمعیتی نزدیک به 30 میلیون نفر از جای جای جهان حرکت کرده و خود را به بارگاه مطهر ابا عبدالله الحسین (ع) می‌رسانند، گفت: اگر این رخداد را معجزه بدانیم سخنی برحق و به‌جا است چرا که برادران اهل سنت، شیعیان و پیروان سایر ادیان توحیدی به سمت یک مقصد واحد حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر سال شاهد گسترش دامنه شرکت کننده‌ها در پیاده‌روی اربعین حسینی هستیم، اضافه کرد: این ایام فرصت مغتنم و ارزشمندی برای نزدیک شدن به ذات اقدس الهی به شمار می‌رود، بنابراین باید تلاش کنیم که جزو جامانده‌ها نباشیم.

قریشی به برگزاری مجمع عالی بسیج در استان اشاره و اضافه کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درصدد هستند، که نظام را ناکارآمد و ناتوان از حل مشکلات جلوه دهند اما این رویکرد هیچ گاه در بین مردم نهادینه نشده و آحاد جامعه از حکومت ناامید و ناراضی نخواهند شد.

وی بر لزوم موضع‌گیری درست و منطقی در مواجهه با توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان تاکید کرد و ادامه داد: موضع‌ها باید قاطعانه و برگرفته از منطق مقاومت باشد، تا به این ترتیب دشمن عقب‌نشینی کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم برقراری تعامل و هم‌افزایی با نهادها و دستگاه‌های اجرایی مختلف تاکید کرد و بیان داشت: بسیج مستضعفین باید به نهادها و دستگاه‌های اجرایی دیگر کمک فکری کند تا اینکه دشمنان متوجه شوند مسئله‌ای با عنوان انشقاق بین نهادهای مختلف وجود ندارد.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه در زمینه‌های مختلف اعم از اقتصادی و علمی پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم، اظهار کرد: به وجود همه پیشرفت‌ها نباید از مبحث عدالت‌گستری در جامعه غفلت کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ضمن ابراز تاسف از اینکه ظرفیت نهفته در فضای مجازی به خوبی استفاده نمی‌شود، ادامه داد: تولید محتوا و ساماندهی فعالان فضای مجازی در این عرصه نباید مغفول واقع شود به ویژه اینکه رهبری به این عرصه هم توجه جدی دارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات