در جمع فرماندهان بسیج مساجد و محلات عنوان شد:

فرمانده بسیجی باید شاخص اخلاق و تدیّن و تخصص باشد

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ، فرمانده بسیجی را شاخص اخلاق و تدین و تخصص دانست و بر مسجد محور بودن پایگاه های مقاومت تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۸۳۰۰۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست هم اندیشی فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج استان چهارمحال و بختیاری با حضور سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری در مسجد امام حسین علیه السلام شهرکرد برگزار شد.

سردار اکبری در این نشست صمیمی، انتظارات مقام معظم رهبری از سپاه و بسیج را تبیین کرد و افزود: در صحنه های مختلف تصمیم گیری، یک فرمانده باید بتواند با بهترین و کوتاه ترین زمان، تصمیم گیری کند، بطوری که بتواند بر اوضاع تسلط پیدا نماید.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به تدابیر فرماندهان جوان در دوران هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس با رهنمودهای حکیمانه حضرت امام(ره) و  تدابیر والای فرماندهان جوانِ مؤمنِ انقلابی و مجاهد به پیروزی های بزرگ رسیدیم.

وی، با تأکید بر برگزای آموزش های نظامی و توجه به تقویت بنیه اعتقادی و برگزاری جلسات عقیدتی فرهنگی و بصیرتی در رده های بسیج، گفت: فرماندهان بسیج باید بتوانند از توانمندی های سایر اقشار نیز به خوبی استفاده کنند و جذب حداکثری داشته باشند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: فرمانده بسیجی باید شاخص اخلاق و تدیّن و تخصص باشد تا بتواند پایگاه را در تمام موضوعات از جمله؛ نظامی، اخلاقی، فرهنگی و ... مدیریت کند.

سردار اکبری، ادامه داد: یک فرمانده پایگاه باید مورد اعتماد همه بسیجیان و مردم باشد و بتواند ارتباط نزدیک با پیشکسوتان و رزمندگان 8سال دفاع مقدس برقرار سازد، تا بتواند از تجربیات آنان در پیشبرد و موفقیت پایگاه استفاده کند.

وی، یکی از رموز موفقیت و پیروزی های هشت سال دفاع مقدس، را اشراف اطلاعاتی نیروهای سپاه و بسیج در تمام زمینه ها دانست و گفت: اشراف اطلاعاتی بسیجیان در سطح جامعه می تواند به راحتی نقشه های دشمنان را نقش برآب سازد.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یک فرمانده بسیجی خوب باید برنامه ریز خوب باشد و بتواند تدبیر کند و با مدیریت خود علاوه بر اینکه بسیجیان تحت پوشش خود را راهنمایی می کند، آحاد مردم حوزه فعالیت خویش را نیز هدایت کند.

سردار علی محمد اکبری، با تأکید بر ضروت مسجد محور بودن پایگاه های بسیج، اظهار کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس، تمام آموزش ها اعم از نظامی و اعتقادی و معنوی در مساجد انجام می گرفت و امروز نیز هرچه قدر ارتباط پایگاه با مسجد بیشتر باشد، موفقیت آن پایگاه در تمام زمینه ها بیشتر خواهد بود، که دوران دفاع مقدس گواه بر این موضوع است.

وی، افزود: خودسازی یکی دیگر از وظایف یک بسیجی واقعی است که باید به آن بپردازد . بسیجی باید بتواند اول خودش را هدایت کند. باید از بسیجی بودن و از شخصیت خودش دفاع کند. بسیجی واقعی باید چنان خودساخته باشد، که بتواند در دیگران تأثیرگذار باشد.

سردار اکبری، در پایان بسیج را پیشرو در حل اختلافات و خدمات رسانی به آحاد مردم جامعه دانست.

گفتنی است؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این نشست به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به رشد علمی کشور بعد از انقلاب اسلامی، پیشرفت های قدرت بازدارندگی نظامی و دفاعی را مرهون توجه به علم و تلاش دانشمندان جوان با روحیه بسیجی و انقلابی دانست.

 

گفتنی است: در این مراسم تعدادی از فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج به ارائه نظرات خود در زمینه امور رده های بسیج پرداختند.

ارسال نظرات