مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبر داد؛

زیارت اربعین حسینی به نیابت از شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از اجرای طرح زیارت نیابتی اربعین امام حسین(ع) از طرف شهدا در زنجان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۳۶۸۲
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
علی کاظمی در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوگیری از امام حسین (ع) و یاران ایشان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس با تاسی از قیام عاشورا و الگوگیری از امام حسین (ع) و یاران ایشان تا آخرین قطره از خود در مقابل دشمن ایستادگی کردند، اربعین حسینی و مسیر پیاده روی نجف تا کربلا زمان مناسبی جهت زنده کردن یاد و خاطره این عزیزان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان یادآور شد: استان زنجان ۳ هزار شهید والامقام برای دفاع از کشور تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، و مردم قدرشناس زنجان به پاسداشت خون این شهیدان و به نیابت از شهدا در راهپیمایی اربعین و زیارت بارگاه منور امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) حضور دارند.

وی در خصوص اجرای طرح زیارت به نیابت از شهدا توسط زائران اربعین حسینی (ع) در زنجان گفت: با تمهیدات صورت گرفته توسط بنیاد شهید، زائران زنجانی به نیابت از ۳ هزار شهید استان زنجان عازم پیاده روی اربعین حسینی (ع) می‌شوند.

این مقام مسئول در خصوص نحوه اجرای این طرح، توضیح داد: در این راستا پوستر‌هایی با نام شهدای گلگون کفن استان و همچنین فرماندهان شهید پایتخت شور و شعور حسینی با تلفیقی از نماد استان زنجان طراحی و چاپ شده و هر یک از زائران با نصب لوح سرداران شهید بر روی کوله پشتی خود به نیابت از ۳ هزار شهید استان در این حرکت خودجوش حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: نصب بنر شهدای فرماندهان و زیارت نیابتی در جلوی اتوبوس‌های پیاده روی اربعین، توزیع سربند منقش به نام شهدا در بین زائران، برگزاری مراسم بدرقه و استقبال از کاروان زائران پیاده روی اربعین و مشارکت در برگزاری مراسم قرائت پرفیض چهل زیارت عاشورا از دهم محرم تا اربعین حسینی هر روز در یک مسجد نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به مناسبت اربعین حسینی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار داشتن استان زنجان در مسیر حرکت عزاداران حسینی برای حضور در مرز‌ها بسته‌های فرهنگی تهیه شده در ۲۰ موکب مستقر در مسیر پیاده روی اربعین به ویژه موکب شهدا و هیئت‌هایی که به صورت گروهی در این سفر معنوی حضور دارند، بین زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود.
ارسال نظرات