رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان:

۶۰ درصد دانش‌آموزان گیلانی عضو سازمان بسیج دانش‌آموزی هستند

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با اشاره به عضویت ۱۶۰ هزار دانش‌آموز عضو سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان گفت: دو هزار و ۵۶۰ واحد بسیج دانش‌آموزی در گیلان داریم و ۶۰ درصد دانش‌آموزان گیلانی عضو سازمان بسیج دانش‌آموزی هستند.
کد خبر: ۹۱۸۵۲۴۴
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
به گزارش سرویس بسیج دانش آموزی خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ علی رفاهتی صبح امروز در نشست خبری به مناسب هفته دانش‌آموزی در سالن جلسات این سازمان در رشت با اشاره به اینکه سازمان بسیج دانش‌آموزی در اوایل تشکیل سازمان بسیج راه اندازی شد اظهار کرد: این سازمان در ابتدای تشکیل خود در پایگاه‌های مقاومت فعالیت می‌کرد، اما به‌مرورزمان وارد مدارس شد.

وی با اشاره به عضویت ۱۶۰ هزار دانش‌آموز عضو سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان بیان کرد: دو هزار و ۵۶۰ واحد بسیج دانش‌آموزی در گیلان داریم و ۶۰ درصد دانش‌آموزان گیلانی عضو سازمان بسیج دانش‌آموزی هستند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با بیان اینکه سرآمد تمامی تشکل‌های استان، سازمان بسیج دانش‌آموزی است، گفت: در تمامی نقاط استان بسیج دانش‌آموزی فعالیت دارد و دانش‌آموزان عضو این سازمان هستند.

رفاهتی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزشی و پرورش یک سند عام است، بیان کرد: تمامی سازمان‌ها باید به آموزش‌وپرورش کمک کنند، زیرا در حوزه پرورشی، آموزش‌وپرورش با مشکلاتی روبرو است و ما در این بخش به آموزش‌وپرورش کمک می‌کنیم.

وی با اذعان به اینکه دانش‌آموزان ما تشنه یادگیری معارف و ارزش‌های الهی هستند، تصریح کرد: ما باید به موضوع کادر پروری توجه بیشتری داشته باشیم و باید به بخش پرورشی در مدارس بیشتر پرداخته شود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه حمایت از نخبگان بسیجی دانش‌آموز با پارک علم و فناوری استان گفت: حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های بعدی اهمیت بالایی دارد و ما در این بخش برنامه‌های متنوعی داریم.

رفاهتی با اشاره به اجرای طرح یاوران ولایت افزود: این طرح در راستای هدف امام خمینی (ره) در جهت حمایت از جوانان و نوجوانان بسیجی بوده که کل اختیارات بر عهده دانش‌آموزان است و دانش‌آموزان توانایی‌های خود را نشان دادند و این تجربه در ادامه زندگی به تنها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح شهید بهنام محمدی طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل است، تصریح کرد: در این طرح فعالیت‌ها در مسجد و مدارس انجام می‌دهد و اولویت این طرح انجام کار‌های پرورشی است و دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با بیان اینکه طرح شهید بهنام محمدی مصوب طرح سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است، افزود: جوانان یاور مربی معرفی‌شده در این طرح از مساجد هستند و خالصانه در این طرح حضور دارند و مسابقات علمی پژوهشی، فرهنگی و اردویی را برگزار می‌کنند.

رفاهتی با بیان اینکه ۵۰ درصد درس آمادگی دفاعی بر عهده سازمان بسیج دانش‌آموزی است، گفت: وظایف کلی اردو‌های عملی بر عهده سازمان بسیج دانش‌آموزی است، زیرا درگذشته به درس آمادگی دفاعی به‌خوبی توجه نمی‌شد، اما اکنون وضعیت بهتری دارد.

وی با اشاره به اعزام بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز داوطلب به راهیان نور افزود: علی‌رغم شایعات، اردوی راهیان نور داوطلبانه و اجباری نیست و دانش‌آموزان علاقه‌مندانه در این اردو حضور پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با اشاره به زمان آغاز اعزام اردو‌های راهیان نور امسال از تاریخ ۱۱ آبان ماه بیان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک بسیج دانش‌آموزی، افتتاح نمایشگاه مدرسه عشق و دیدار با خانواده‌های شهدا و سخنرانی دانش‌آموزان پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز ۱۰ آبان ازجمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی است.

رفاهتی با اشاره به اینکه برگزاری راهپیمایی باشکوه روز ۱۳ آبان پایان‌بخش برنامه‌های هفته دانش‌آموزی است، گفت: ۳۰ برنامه متنوع در هفته دانش‌آموزی در استان داریم که در سراسر استان در طول هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/
ارسال نظرات