خواننده سرودهای انقلابی در گفت و گو با «بسیج»:

تفکر بسیج، ریشه در انقلاب اسلامی دارد/ نقش موثر بسیج در برگزاری اردوهای جهادی و محرومیت زدایی ستودنی است

گلریز گفت: بسیج، یک تفکر و فرهنگ است که ریشه در انقلاب اسلامی دارد و باید از این فرهنگ در همه عرصه های فرهنگی، هنری بهره برد.
کد خبر: ۹۱۸۸۴۵۱
|
۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

محمد گلریز خواننده سرودهای انقلابی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج با بیان اینکه بسیج، یک تفکر و فرهنگ است که ریشه در انقلاب اسلامی دارد و باید از این فرهنگ در همه عرصه های فرهنگی، هنری بهره برد، اظهار داشت: ما نمی توانیم فقط حضور بسیج را در ابعاد نظامی ببینیم، بلکه بسیج آنقدر گسترده است که می تواند در همه حوزه ها در راستای ارزش ها و مبانی انقلاب اسلامی فعالیت کند.

تفکر بسیج، ریشه در انقلاب اسلامی دارد/ نقش موثر بسیج در برگزاری اردوهای جهادی و محرومیت زدایی ستودنی است

وی افزود: همانگونه که بسیج به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و در زمان جنگ تحمیلی، به بهترین شکل ممکن ظاهر شود و توانایی هایش را نمایان کرد، در حال حاضر هم می توانیم در حوزه فرهنگی از فرهنگ بسیج بهره بگیریم و نگذاریم که فرهنگ غربی در جامعه گسترش پیدا کند.

گلریز با بیان اینکه از جمله کارکردهای بسیج، حضور گسترده مردم که معنی آن بسیج است، می‌‌باشد، افزود: درروز 22 بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی مهم ترین نیرو در ایران یعنی بسیج و نیروهای مردمی در صحنه حاضر می‌شوند و برخلاف کشورهای دیگری که انقلاب و حرکات اجتماعی درآن رخ داده است و معمولا نیروهای نظامی خود را به نمایش در می‌آورند.

وی با پرداختن به کارکرد دیگر بسیج افزود: دومین جلوه بسیج در دوران دفاع مقدس بود که توانست برای اولین بار در طول تاریخ جنگ‌های معاصر در ایران به رغم اینکه بیش از 50 کشور از رژیم بعث عراق حمایت می‌کردند، از کیان و جغرافیای ایران دفاع کند، به گونه‌ای که حتی یک وجب از خاک ایران مجزا نگردد.

خواننده سرودهای انقلابی تصریح کرد: حضور بسیج در دوره دفاع مقدس سبب شد تا صدام و امریکا که وارد عراق شده بود بزرگترین شکست نظامی و سیاسی را در میدان عراق متحمل شوند.

گلریز گفت: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی خط جدیدی را در عالم سیاست باز کرده است و هر روز بر توسعه آن افزوده می‌شود بنابراین نیاز به کادرهای باصلاحیت، متعهد و متخصص برای دو حوزه داخلی و بین المللی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت سازی و کادر سازی از توانمندی‌های مردم برای پیشبرد اهداف کلان انقلاب اسلامی از مهمترین دستاوردهای بسیج است، افزود:تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بین الملل، استقرار تمدن نوین اسلامی در قلمرو بین الملل اسلامی و تشکیل قطب ضد سلطه، آزادی خواه و عدالت خواه از ملت‌ها و دولت‌های مستقل برای مبارزه با سلطه از اهداف کلان انقلاب اسلامی است.

خواننده سرودهای انقلابی اظهار داشت: بسیج اثرات فوق العاده و اثرگذاری برای انقلاب اسلامی به همراه داشته است و در حال حاضر که خبری از جنگ نظامی سخت نیست، شاهد ایفای نقش بسیجیان در عرصه های فرهنگی و جنگ نرم هستیم و یقینا اگر به خوبی نتوانیم در جبهه جنگ نرم فعالیت کنیم، دشمن به راحتی می تواند فرهنگ مسموم و غربی خود را در میان جوانان و نسل های امروزی ما ترویج دهد و به مرور زمان شاهد کم رنگ شدن مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، فرهنگ شهدا و ارزشی کشورمان خواهیم بود و نسل به نسل که می گذرد، فرهنگ های غربی جایگزین فرهنگ اصیل کشورمان خواهند شد که در این حالت می گویند، کشور دچار اصاله فرهنگی شده است .

گلریز افزود: وجود گروه های بسیجی و مردمی در فضاهای مجازی و فرهنگی کشورمان اثرگذار است و باید آن را تقویت نمود؛ به ویژه اینکه در حال حاضر اکثر جوانان کشورمان فعالیت گسترده ای در فضای مجازی دارند و دشمن از این فضا به نفع خود بهره می برد و در تلاش است تا با تولید محتواهای غلط، باعث دلسرد شدن جوانان کشورمان نسبت به انقلاب اسلامی و فرهنگ بسیج شود و نیاز است که بسیج در این عرصه ورود جدی داشته باشد و به روشنگری و تبیین اهداف دشمن در  فضای مجازی بپردازد.

وی تاکید کرد: یقینا بصیرت افزایی بسیج در عرصه فضای مجازی و عرصه فرهنگی کشورمان باعث شناخت بیشتر دشمن نسبت به تاکتیک های دشمن می شود و این گونه، عملیات های روانی و رسانه ای دشمن در کشورمان بی اثر و خنثی شده خواهد بود و باید گفت که  بسیج ارزش و احترام و ضرورت بودنش همواره مورد توجه قرار گرفته است و بسیج در هر قشری که هست هدفش کمک به مردم در نقاط  مختلف کشور است.

خواننده سرودهای انقلابی در پایان گفت: بسیجیان، در کنار مردم و درجهت خدمت به مردم تلاش می کنند و خدمت به مناطق محروم کشور در جهت محرومیت زدایی، از اقدام بسیج است که واقعا تحسین برانگیزه است و باید قدردان این موهیت و نعمت انقلاب اسلامی را بدانیم. اینکه گروهی مردمی و انقلابی بدون هیچ چشمداشتی، به دورترین مناطق کشورمان سفر کنند تا به مردم محروم آن منطقه کمک کنند، یکی از اقدامات قابل توجه و تحسین برانگیزی است که برگرفته از فرهنگ بسیج است

 

ارسال نظرات