رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

در سیستان و بلوچستان 725 کانون اهل تشیع و ۶۳۷ کانون اهل سنت اختصاص دارد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: حضور کانون‌ها در عرصه مجازی از اولویت‌های این نهاد است تا از همه ظرفیت‌ها برای گرایش بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد بهره گرفت.
کد خبر: ۹۱۹۰۰۰۳
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان گفت: امسال ۳۵ هزار و ۶۷۶ فعالیت از این استان در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده که ۱۰ هزار و ۵۹۱ فعالیت آن در حوزه قرآن و عترت بوده است.

وی با تاکید بر این مطلب که ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۶۶ نفر تاکنون در سامانه سجا (بچه‌های مسجد) نام‌نویسی کرده‌اندافزود: تاکنون ۲۵ هزار و ۱۸۲ کانون در این سامانه ثبت شده که در تابستان امسال ۲۳۷ هزار و ۷۱۰ فعالیت خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند.

ارزانی تعداد کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را ۱۴ هزار و ۹۷ کتابخانه عنوان و بیان کرد: حضور کانون‌ها در عرصه مجازی از اولویت‌های این نهاد است تا از همه ظرفیت‌ها برای گرایش بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد بهره گرفت.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشوراظهار داشت: با گذشت ۲۷ سال  از عمر کانون های فرهنگی مساجد و سابقه فعالیت 27 ساله این نهاد بیش از ۲۵ هزار کانون  ثبت شده است که تعداد فعالیت های ثبت شده در تابستان گذشته ۲۳۷ هزار بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استقبال مردم سیستان و بلوچستان از فعالیت‌های کانون‌های مساجد سبب شده تا از مجموع هزار و ۳۶۲ کانون موجود این استان ۷۲۵ کانون آن به اهل تشیع و ۶۳۷ کانون به اهل سنت اختصاص داشته باشد.
ارسال نظرات