خبرهای داغ:

آیین افتتاحیه و زنگ نمادین طرح وارنیش فلوراید در همدان برگزار شد

آیین افتتاحیه و زنگ نمادین طرح وارنیش فلوراید دانش‌آموزان در واحد مقاومت شهید اشتاد تابعه بسیج دانش آموزی شهیده هاجریان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۲۰
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹

آیین افتتاحیه و زنگ نمادین طرح وارنیش فلوراید در همدان برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیین افتتاحیه و زنگ نمادین طرح وارنیش فلوراید دانش‌آموزان در واحد مقاومت شهید اشتاد تابعه بسیج دانش آموزی شهیده هاجریان برگزار شد.

معاون علوم پزشکی همدان در آغاز این مراسم بیان کرد: این برنامه با هدف کاهش پوسیدگی دندان در کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود چرا که بروز پوسیدگی دندان با افزایش سن امری طبیعی است اما با «فلوراید» می‌توان از پوسیدگی دندان‌ها تا ۴۰درصد جلوگیری کرد.

دکتر خیر اندیش افزود: فلوراید در استخوان‌ها و دندان‌های در حال رشد کودکان جمع می‌شود و مینای دندان آنها را قبل از پیدایش مقاوم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه فلورایدتراپی در کاهش پوسیدگی دندانی بسیار مؤثر است، تصریح کرد: وارنیش فلوراید مایعی غلیظ، چسبنده و حاوی فلوراید است که استفاده از آن آسان بدون درد و ناراحتی و بدون نیاز به بی‌حسی بوده و به راحتی توسط برس‌های یک بار مصرف بر روی دندان‌های کودک مالیده می‌شود و یک تجربه دندانپزشکی خوشایند برای کودک محسوب می‌شود .

باب الحوائجی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان نیز گفت: آموزش و پرورش با شعار «امید آفرینی، مشارکت‌پذیری و مهارت‌آموزی» سال تحصیلی جدید را آغاز کرده است و در اجرای طرح نمادین وارنیش فلوراید دانش‌آموزان به معنای واقعی شاهد مشارکت‌پذیری دانشکده علوم پزشکی همدان بودیم.

گفتنی است؛ این طرح، حدود 50 درصد کاهش پوسیدگی در دندان‌های شیری و دائمی را به همراه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات