خبرهای داغ:
کارشناس روشنگری و بصیرت افزایی در ناحیه خوانسار:

پیروزی دفاع مقدس با معنویت رزمندگان اسلام رقم خورد

کارشناس روشنگری در جمع پایوران رسمی و وظیفه و تعدادی از بسیجیان خواهر و برادر ناحیه مقاومت بسیج خوانسار گفت: پیروزی دفاع مقدس با معنویت رزمندگان اسلام رقم خورد.
کد خبر: ۹۱۹۴۵۰۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوانسار حجت الاسلام و المسلمین طالب پور ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا و امام راحل(ره) به تحلیل مسائل روز و هم چنین تبیین فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه و توصیه های کلیدی ایشان در جمع پاسداران پرداخت و اظهار کرد: رهبر انقلاب به سپاه عنایت ویژه ای داشتند و فرمودند که به طور کامل از سپاه راضی هستند، اما در عین حال قانع نیستند و این توقع را دارند که اجازه ندهند سپاه هیچ گاه پیر، محافظه کار و به وضع موجود قانع شود.

وی افزود: رهبر انقلاب در توصیه اول خود فرمودند سپاه نباید پیر و محافظه کار شود و باید همان پویایی و تحرک گذشته را داشته باشد و به وضع موجود راضی نباشد و چابک تر، فعال تر و توانمند تر از گذشته باشد.

این کارشناس روشنگری با بیان یکی دیگر از توصیه های کلیدی رهبر انقلاب حفظ آمادگی در مواجه با حوادث بزرگ را از دیگر مسائل مهم در بیانات ایشان دانست و گفت: رهبر انقلاب بارها فرمودند که ما جنگ نظامی نخواهیم داشت، اما این به معنای غفلت نیست، بلکه به معنای دچار نشدن به روزمره گی بوده و به معنای آن است که سپاه باید هم چنان آماده باشد.

وی اضافه کرد: آمادگی که در آیه "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم" به آن اشاره شده است برای رسیدن به  "تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم" می باشد، یعنی باید کاری کنیم که دشمن جرأت نکند به سراغ ما بیاید، لذا رهبر انقلاب می فرمایند یکی از خصوصیات بارز سپاه سینه سپر کردن و حضور در صف مقدم مواجه با حوادث بزرگ است.

طالب پور با تأکید بر توصیه سوم رهبر انقلاب مبنی بر از دست ندادن نگاه وسیع و فرامرزی به جبهه مقاومت تصریح کرد: سپاه تنها پاسدار جمهوری اسلامی نیست و از این جهت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته شده است که انقلاب جغرافیا ندارد و تأسیس آن برای پاسداری از جغرافیای اسلام بوده است و اسلام نیز جغرافیا ندارد و در کدام آیه خوانده اید که حد و مرزی برای اسلام بیان شده باشد در حالی که خطاب قرآن همواره یا ایها الناس و یا ایهاالذین امنوا است.

محسن طالب پور خاطر نشان کرد: نگاه وسیع فرامرزی که مسئولیت آن با سپاه است، عمق راهبردی کشور است و اگر ما آن مرز را در سوریه و لبنان حفظ نمی کردیم بنا به فرمایش رهبر انقلاب باید در اصفهان و همدان با داعش می جنگیدیم.

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در لشکر زرهی هشت نجف اشرف عدم ترس از دشمن را یکی دیگر از توصیه های کلیدی رهبر انقلاب به سپاه عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب در این توصیه فرمودند از دشمن مطلقا نترسید، اما به طور کامل هوشیار باشید  و ارزیابی دقیق، واقعی و صحیح از دشمن داشته باشید یعنی بدانید توان، استعداد و نیروی دشمن چه میزان است و آماده باشید و در عین حالی که دشمن را به حساب نمی آورید اما برای مقابله با آن آمادگی داشته باشید.

وی با اشاره به توصیه پنجم رهبر انقلاب در مورد هم افزایی با تشکیلات نظام اسلامی عنوان کرد: این مسئله بسیار مهم است و سپاه باید با همه نظام همکاری تنگاتنگ داشته باشد، اما در عین حال هم  برخی می گویند چرا سپاه در کار اقتصادی شرکت می کند، باید گفت وظیفه سپاه این است که در این جنگ اقتصادی ایستادگی کند، هم چنان که در تهاجم فرهنگی دشمن و یا در مبارزه با فساد کسی که باید در صف اول بایستد و پیشتاز باشد سپاه است.

طالب پور افزود: ممکن است برخی مسئولیت ها به عهده دیگر دستگاه ها باشد، اما در عین حال هم ممکن است آن دستگاه توان انجام مسؤولیت را نداشته و یا آن مسئولیت را انجام ندهد، لذا سپاه باید با همه قوا همکاری و هم افزایی داشته باشد و امکانات را بسیج کند تا آنها به اهداف خود برسند.

این کارشنای بصیرت افزایی مردمی بودن را ششمین توصیه رهبر انقلاب به سپاه بیان کرد و گفت: این به معنای آن است که سپاه مردم را از خود بداند و حتی اگر جایی هم مردم اشتباهی کردند سپاه نباید برخورد خشنی داشته باشد و مردم را به راحتی بپذیرد و رفتار سپاه با مردم مانند خود مردم باشد.

وی فخرفروشی، دنیا طلبی و اشرافی گری را آفت سپاه دانست و داشتن روحیه برادری و ادب اسلامی به همراه ادب نظامی و قانونی را لازم و ملزوم یکدیگر عنوان کرد و افزود: آن روحیه دینی و رفاقت جای خود را دارد، اما نظم و انضباط هم باید وجود داشته باشد و خدایی ناکرده نباید دچار فخرفروشی شد.

سخنران مراسم ضمن بیان سیره ائمه اطهار(ع) و به ویژه امیرمومنان(ع) در برخورد با دنیا به تبیین معنای زهد پرداخت و گفت: زهد ترک دنیا نیست، بلکه دل نبستن به دنیا است و فرق است بین این که ما دنیا را هدف و یا وسیله قرار دهیم، چرا که برخی دنیا را هدف قرا داده اند لذا برای دست یافتن به آن هر کاری می کنند.

وی با تأکید بر توصیه هفتم رهبر انقلاب در خصوص اولویت قرار دادن کار و روحیه جهادی در همه عرصه ها تصریح کرد: در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب فرمودند در سبک زندگی دچارآسیب شده ایم و لذا برای مقابله با سبک زندگی غربی باید کار جهادی کرد و باید در همه عرصه کار جهادی انجام شود.

محسن طالب پور حفظ و تقویت معنویت، انس با قرآن، توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) در بین نیروهای سپاه و خانواده های آنها را مهم ترین توصیه رهبر انقلاب در بین توصیه های ایشان به سپاه عنوان کرد و ادامه داد: بار معنای سپاه معنویت است و ما در زمان دفاع مقدس با معنویت پیروز شدیم و در زمینه هم توسل باید بیشتر کار کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تحلیل حوادث اخیر در کشور پرداخت و افزود: ما در کشوری زندگی می کنیم که یکی از پر مصرف ترین کشورها در مصرف بنزین و حامل های انرژی است و با 80 میلیون نفر جمعیت 90 میلیون لیتر مصرف روزانه داریم و چون قیمت ارزان بود اسراف بیشتر شده و قاچاق نیز وجود داشت.

این کارشناس روشنگری آلودگی زیست محیطی، تهدید منابع و اختصاص سوبسید به بنزین از بیت المال و سرمایه کشور را از دلایل مهم گران شدن بنزین دانست و گفت: یکی از تصمیمات خوب دولت قبل سهمیه بندی سوخت بود و بسیاری از کارشناسان نیز دولت کنونی را از جمع آوری کارت های سوخت منع کردند، اما این اتفاق افتاد و وقتی تحریم ها اضافه شد دولت متوجه شد باید همین درآمدی را هم که دارد خرج بنزین نماید.

وی اضافه کرد: اصل تعدیل قیمت و سهمیه بندی یک ضرورت بود، اما دولت و مجلس در این باره توافق نداشتند و از سال گذشته کمر همت برای اجرای طرح بسته شد و همه اعضا بر اصل طرح موافقت داشتند، اما در چگونگی اجرا اختلاف رأی وجود داشت.

طالب پور اشتباه اول دولت را عدم هماهنگی در قیمت و نحوه اجرای طرح بیان کرد و ادامه داد: دولت باید از قبل مردم را توجیه می کرد و طبیعی است که مردم نیز ناراحت شوند، اما این حق اعتراض، خسارت هایی در پی داشت و موجب شد عده ای سوءاستفاده کنند و کسانی که این کار را انجام دادند از قبل آمادگی داشتند.

وی خاطر نشان کرد: طرح آمریکایی ها بروز فتنه 98 قبل از انتخابات بود و قرار بود این افراد از دی ماه اغتشاشات را شروع کنند و تا اسفندماه و در انتخابات این کار را ادامه دهند و قرار بود با افزایش فشارهای اقتصادی و تحریم ها در دی ماه اعتصاب ها را آغاز کرده و در بهمن به اوج برسانند و در ایام انتخابات کار اصلی را عملی کنند.

طالب پور ضمن تحلیل بیانات رهبر انقلاب در خصوص حوادث اخیرعنوان کرد: برخی درست متوجه بیانات ایشان نشدند در حالی که رهبر انقلاب فرمودند از کار کارشناسی حمایت کرده و اگر سران سه قوه در مسائل اقتصادی به یک نتیجه رسیدند از تصمیم آنها حمایت می کنند.

وی در ادامه به برخی از خساراتی که اغتشاشگران به بیت المال و زیرساخت ها وارد نمودند اشاره کرد و افزود: در اصفهان هزار میلیارد تومان به مردم و اموال دولتی خسارت وارد شد و به مرکزی حمله کردند که اگر آن مرکز از بین می رفت اینترنت شش استان از دسترس خارج می شد و این به معنای آن است که این افراد آموزش دیده بودند تا به زیرساخت ها حمله کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار