خبرهای داغ:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:

تریبون‌ها تاثیرگذار نیستند/امیدآفرینی، حرکت جهادی و انقلابی لازمه پیشرفت است

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: امیدآفرینی، حرکت جهادی و انقلابی لازمه پیشرفت کشورمان است.
کد خبر: ۹۱۹۵۰۱۸
|
۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی بعد از ظهر امروز در همایشی که به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه‌های ارومیه در سالن آمفی تئاتر پژوهشکده آرتمیا برگزار شد، اظهار کرد: مباحث قومیتی در آستانه انتخابات باید کنار گذاشته شود چرا که همچون سَم عمل می‌کند ولی متاسفانه برخی از نامزدها این موضوع‌ها را برای جلب آراء مردم دستاویز قرار می‌دهند.

 وی با بیان اینکه تفکر بسیجی قبل از پیروزی رسیدن انقلاب شکل گرفته است، افزود: حضرت امام با این تفکر و روحیه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و آن را حفظ کرد به طوری که هر موقع از این روحیه برخوردار بوده‌ایم پیروز شده‌ اما در صورت فاصله گرفتن از این تفکر ضربه خورده‌ایم.

 مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات رهبری در خطاب به نیروهای هوا و فضا که خودتان باید کار کنید، اضافه کرد: نیروهای مسلح نمی‌توانند منتظر دولت شوند چرا که اگر به دولت‌ها وابسته می‌شدند اکنون در صنایع دفاعی هیچگونه پیشرفتی نداشتیم؛ در حال حاضر یکی از پنج کشور دارنده فناوری پهباد هستیم.

 وی با بیان اینکه جای شهید حسن طهرانی مقدم خالی است تا موفقیت‌های کشور را شاهد شود، اضافه کرد: راهبردهای آمریکا در مواجهه با ایران اسلامی تاکنون شکست خورده است پس به فشار اقتصادی روی آورده‌اند تا بدون جنگ و خونریزی به اهداف خود دست پیدا کنند و در این رابطه شرکت‌ها و موسسات حتی چهره‌‌ها را هم تحریم کرده‌اند.

 کشورها به ائتلاف آمریکا برای تحریم ایران پاسخ مثبت ندادند

 سرایی با بیان اینکه آمریکا تلاش کرد تا در یک ائتلاف با همراهی 60 کشور برای تحریم ایران اقدام کند اما فقط 6 کشور به او پاسخ مثبت دادند، اضافه کرد: آمریکا امروز قدرت متحد و منسجم کردن دنیا را ندارد و تضعیف شده است.

 وی به جنگ روانی علیه ایران اسلامی توسط آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درصدد بودند که حزب الله و سوریه همچنین عراق را حذف کنند اما شکست سنگینی خوردند.

 سرایی به شکل گیری ائتلاف ققنوس با محوریت رضا پهلوی اشاره کرد و بیان کرد: دشمنان درصدد برنامه‌ریزی برای بازسازی ایران با استفاده از ظرفیت نخبگان بودند که در این دسیسه ناموفق بودند.

 مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی داشتن درک درست از واقعیت‌های جامعه، شناخت دقیق عرصه و مخاطب، تکلیف‌شناسی را الزامات دشمن‌شناسی در برهه کنونی دانست و اضافه کرد: متاسفانه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها درباره بیانیه گام دوم انقلاب، نفوذ و دغدغه‌های فرهنگی رهبری حتی یک پایان‌نامه ارائه ندادند و در این زمینه فقط پشت تریبون‌ها سخنرانی می‌شود.

 تریبون‌ها تاثیرگذار نیستند

 وی ضمن ابراز تاسف از اینکه تریبون‌ها بی‌خاطیت شده‌اند، اضافه کرد: در صدر اسلام شعرایی بزرگ همچون دعبل خزائی شعرهایی می سرودند که پایه‌های حکومت بنی‌امیه به لرزه درمی‌آمد، اما اکنون روحیه محافظه‌کاری غالب شده است و خطباء فقط به ذکر مناسبت‌های تقویم اکتفا می‌کنند.

 سرایی با بیان اینکه در صورت وجود مجلس انقلابی، دولت نمی‌تواند خیلی از اشتباهات را مرتکب شود، ادامه داد: متاسفانه نامزدهای مجلس برای تهییج مردم به مسائل قومیتی روی می‌آورند حال آنکه بررسی عملکرد وزراء، سوال پرسیدن و استیضاح از آنها باید در برنامه‌شان باشد.

 وی به حذف نام شهید باکری از ورزشگاه ارومیه اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس باید به چنین مسائلی واکنش نشان دهند چرا که شهید باکری تبلور غیرت آذربایجان است؛ شهدا در بین نوجوانان و دانش آموزان نیر گمنام هستند.

 سرایی با بیان اینکه 7 هزار شهید در زیر خاک مدفون هستند و با وجود سپری شدن سالیان طولانی از پایان جنگ تحمیلی همچنان خانواده‌های آنها در انتظار هستند، اظهار کرد: در کشوری که این همه شهید، جانباز و آزاده دارد سزاوار نیست برخی اتفاق‌ها رخ دهد.

 امیدآفرینی حرکت جهادی و انقلابی لازمه پیشرفت است

 مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی امیدآفرینی، حرکت جهادی و انقلابی را لازمه پیشرفت کشورمان دانست و اضافه کرد: 60 درصد کارکنان ادارات در استان بسیجی هستند پس آنها باید با خلق نیکو و همت بیشتر انجام وظیفه کنند تا آحاد جامعه مجذوب این تفکر شوند.

 وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان باید محلی برای طرح، بررسی و رفع مشکلات فرهنگی این استان باشد، اظهار کرد: ولی مسوولان از اهمیت این شورا غافل هستند و جای تاسف دارد در استان ما یک بنر درباره حضرت علی (ع) وجود ندارد و در طول سال ده‌ها بنر از کنسرت‌های مختلف به در و دیوار شهر آویخته می‌شوند.

 انتهای پیام

ارسال نظرات