امام جمعه فشافویه:

مردم فشافویه برای جلوگیری از احداث مرکز پسماند یکصدا شوند

خبرگزاری بسیج: امام جمعه فشافویه گفت: استکبار با ماهیت انقلاب و تفکر ما مشکل دارد، زیرا تفکر ما که تفکر بسیجی است، در مقابل تفکر سلطه قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۹۵۶۶۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه فشافویه حجت الاسلام شیخ میثم درگاهی، امام جمعه فشافویه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به موضوع استکبار و حقیقت آن اظهار داشت: صحبت کردن در خصوص موضوع استکبار و تکرار حقایق این امور خالی از لطف نیست، زیرا نظامی که امروز استکبار آن را تعریف کرده است یا باید سلطه گر و یا سلطه پذیر باشد.

وی افزود: امروز دنیا را به این دو قطب سلطه گر و سلطه پذیر تقسیم می‌کنند و خارج از آن نمی دانند و این نمونه همان نظامی است که در جنگل حاکم است و بر اساس آن  قوی همیشه زور می‌گوید و ضعیف همیشه مظلوم واقع می شود.

درگاهی در ادامه گفت: تعریف فعلی نظام که به دنیا هم مخابره شده، ضد عدالت و ضد آزادی است و بر اساس آن هرگاه گروهی دم از آزادی و عدالت بزند، این تقسیم بندی و نگرش سلطه گرایانه در مقابل آن می ایستد.

 

وی تصریح کرد: علت مقابله جهان استکبار با کشور ما در همین نگرش استکبار گرایانه است و هیچ‌گاه پیشرفت های علمی و انرژی هسته ای و .... عامل اختلاف نبوده بلکه نگرش و تعریف استکبار است که یا باید سلطه گر و ظالم باشی یا مستعمره و سلطه پذیر و اگر دم از عدالت بزنیم یعنی در مقابل تفکر آنها ایستادگی کردیم.

امام جمعه فشافویه با تاکید بر اینکه نباید ساده لوح اندیش باشیم، بیان کرد: استکبار با ماهیت انقلاب و تفکر ما مشکل دارد، زیرا که تفکر ما که تفکر بسیجی می باشد، در مقابل تفکر سلطه قرار دارد.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی توانایی ایستادگی در مقابل نظام سلطه گر و سلطه پذیر را دارد، اضافه کرد: امروز برخی کشورها پذیرفتند که باید سلطه پذیر و مستعمره باشد که تفکر باطلی است،بسیج معتقد است که سلطه گر نباش، اما سلطه پذیر هم نباش.

درگاهی با اشاره به تفکر بسیجی اظهار داشت: تفکر بسیج تفکر مصادره ای و وارداتی نیست بلکه نگرش نابی است که از پیامبر اسلام (ص) درس گرفته ایم و مربوط به تفکرات ناب شیعی و شامل اصول حمایت گری از مستضعفین، آزادی و عدالت است.

وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر به دلیل وجود عدالت و آزادی در کشور رخ داد، افزود: دشمنان ما نمی خواهند که آزادی و عدالت در کشور ما برقرار باشد، اما نصرت و پیروزی قطعی است به شرطی که در صراط خدا باشیم.

امام جمعه فشافویه در ادامه با اشاره به مشکلات زیست محیطی بخش فشافویه گفت: شهرستان ها، شهر ها و بخش های کوچک که در کنار کلان شهر ها قرار گرفتند، متاسفانه همیشه مستعمره کلان شهرها و مراکز هستند و این ناشی از همان نگاه غربی سلطه پذیری یا سلطه گری است.

وی افزود: در حال حاضر به محض اینکه شهر تهران دچار معضل می شود، مسیولین و مدیران صورت مسئله را پاک میکنند و معضل را به خارج شهر تهران انتقال می‌دهند و مشکلاتی را برای سایر شهرها ایجاد می کنند که حل و رفع آن دیگر اهمیتی برای مدیران شهری ندارد.

درگاهی با بیان اینکه این تفکر غربی است، بیان کرد: انتقال مرکز بازیافت به بخش فشافویه به علی رغم تمامی پیگیری ها که با مشاجره و تهدید نیز همراه بوده، همچنان از سوی مدیران و مسیولین استانی در حال پیگیری است.

 وی تصریح کرد: برای جلوگیری از انتقال مشکلات شهر تهران به منطقه باید همه مردم یکصدا شوند و کمک کنند که از بروز این معضل و انتقال مرکز بازیافت به فشافویه جلوگیری شود.امام جمعه فشافویه تاکید کرد: همگی ما تلاش میکنیم تابه گوش مسیولین برسانیم که این کار را نکنید و برای رفع معضلات تهران راه حل درست برنامه ریزی کنید، نه اینکه معضل را از شهر خود بردارید و به سایر شهرها انتقال دهید.

 

ارسال نظرات