فرمانده نیروی دریایی ارتش:

فرماندهی جنگ الکترونیک برای نیروی دریایی ارتش یک ارزش راهبردی است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: فرماندهی جنگ الکترونیک برای نیروی دریایی ارتش یک ارزش راهبردی است.
کد خبر: ۹۱۹۶۶۳۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، امیردریادار حسین خانزادی  در مراسم رونمایی از ۳ فروند هواپیمایی اطلاعاتی - آموزشی چکاوک به هوادریای نداجا بیان داشت: هوادریای ارتش نقش بزرگ و ارزشمندی در دوران دفاع مقدس داشته است. در عملیات مروارید هوادریا نقش تاثیرگذاری داشت. وقتی صحبت از عملیات آزادسازی آبادان و خرمشهر می کنیم نقش هوادریا در آن عملیات ها انکار ناپذیر است.

وی عنوان کرد: هواناوها و بالگردهای هوادریا نقش تعیین کننده ای در شکست حصر آبادان و آزاد سازی خرمشهر و پشتیبانی نیروهای مسلح داشتند.

دریادار خانزادی اظهارداشت: روز یکشنبه افتخار شرفیابی به محضر مقام معظم رهبری را داشتیم. دیدار بسیار خوبی است که سالی یکبار فرصتی را پیش می آورد تا منتخبی از کارکنان نیروی دریایی ارتش به محضر مقام معظم رهبری شرفیاب شوند و از رهنمودها و تدابیر معظم له بهره بگیرند که خودش موتور محرکی برای بازه یک ساله نیروی دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار فرمانده کل ارتش از عملکرد نیروی دریایی ارتش اعلام رضایت کرده اند، بیان داشت: این افتخار بزرگی برای نیروی دریایی جوان است که در مسیری حرکت می کند که نهایت آن ساخت تمدن ایرانی - اسلامی جدید است.

دریادار خانزادی عنوان کرد: این امید، نشاط و سرزندگی که در چهره کارکنان و پرسنل نیروهای هوادریا قابل مشاهده است حتما هوادریا را به سمت قله های افتخاری سوق خواهد داد که مورد انتظار است و همراه مقام معظم رهبری به آنها تاکید کرده اند.

وی ابرازداشت: وقتی صحبت از امنیت می کنیم امنیت تکلیفی است که به عهده دولت ها است. دولت ها برای اینکه امنیت را در کشورها برقرار کنند مجموعه ای رو تحت عنوان نیروهای مسلح پای کار می آورند که امنیت را برای جنبه های مختلف فعالیت های کشور فراهم کنند. مقام معظم رهبری روز یکشنبه بر امنیت به عنوان یک ارزش که بستری برای همه فعالیت های دیگر جامعه است تاکید فراوانی داشتند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش به عنوان بخشی از نیروهای مسلح باید همواره یادآور باشیم، لباسی که بر تن کرده ایم چه مسئولیت ها و تکالیفی را به ما به دنبال دارد و در برابر چه موضوعاتی تکلیف داریم و چه آرمان هایی را باید دنبال کنیم.

وی ادامه داد: باید با نگاه به آرمان های انقلاب اسلامی و مسیر روشنی که شهدای انقلاب و دفاع مقدس در آن گام نهادن و ارزش های انقلاب اسلامی را دنبال کرده اند نیروهای مسلح هم درآن راه گام بگذارند.

امیردریادار خانزادی تاکید کرد: زمانی که صحبت از نیروی دریایی می شود و ابعاد مختلف رزم در آن پدیدار می شود هوادریا به عنوان یکی از بخش هایی که هم فناوری و هم تجهیزات در آن بالا است، بسیار موضوع مهم است. 

وی مطرح کرد: هوادریای نیروی دریایی ارتش از سالهای دور از هواپیماهای سبک برخوردار بود که این امکان را برای انجام ماموریت های مختلف مهیا می کرد. اما بعد از انقلاب و مشکلات گلوگاهی این هواپیماها به تدریج از مسیر عملیاتی خارج شدند و امروز شاید مقدار اندکی از قطعات آنها در مجموعه هوادریا باقیمانده باشد. خلاء بزرگی که اگر به آن پوشش داده نمی شد آسیب های جدی هم در موضوع الزامات پروازی و مسائل ایمنی به دنبال می آورد.

وی خاطرنشان کرد: دو سال گذشته در بازدید از دانشگاه نیروی دریایی سپاه در شمال، برای نخستین بار با این هواپیما آشنا شدیم و مبنای شد برای اینکه از این ظرفیت استفاده کنیم و الزامات پروازی کارکنان را جبران کنیم و با اتکا بر ساخت بومی توانایی های داخلی کشور را تقویت کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد:  امروز اگر این هواپیماها در مجموعه هوادریا به کار گرفته می شود، اراده ارزشمندی از مجموعه کارکنان نیروهای دریایی و هوادریا پای کار آمده اند و امروز شاهد بهره گیری از ظرفیت های هواپیماهای چکاوک ساخت داخل هستیم.

وی تاکید کرد: تمام کسانی که مسئولیت پروازی در هوادریا دارند با هواپیماهای چکاوک پرواز کنند. تجربه جدیدی از وسایل بومی است که در هوادریا شکل می گیرد. این مجموعه به لحاظ نگهداری و تعمیرات باتجربه عمل کرده است و قدمت زیادی در موضوع نگهداری و تعمیر تجهیزات پیچیده مانند بالگردهای ضد زیردریایی، آر اچ و هواپیماها و هواناوها دارد. این تجربه و توانایی قطعا کمک خواهد کرد تا هواپیماهای سبک آموزشی که امروز در اختیار داریم به خوبی نگهداری شوند.

امیرداریادار خانزادی اظهارداشت: درست است که هواپیماهای سبک آموزشی و چابک در اختیار داریم و خلبانان جوان با آنها پرواز می کنند اما نباید فراموش کنیم در موضوع پرواز امنیت و ایمنی در اولویت است. 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در این راه تازه صنعت ساخت هواپیماهای سبک آموزشی، حمایت ها و همراهی هوادریا باشد و در آینده شاهد ساخت تجهیزات پیچیده و سنگین تر داشته باشیم.

فرماندهی جنگ الکترونیک برای نیروی دریایی ارتش یک ارزش راهبردی است

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت جنگ های الکترونیک در عرصه جنگ بیان داشت: امروز جنگ الکترونیک در دنیا یکی از عرصه های رزم بسیار مهم است که معادلات صحنه رزم را به طور کامل تغییر می دهد. تمام تجهیزاتی که در صحنه نبرد کار می کنند به نوعی از دو فضای الکترومغناطیس و دیگری فضای آگوستیک است. بخش عمده ای از ظرفیت هایی که در صحنه نبرد پای کار است مرتبط با جنگ های الکترونیک است.

وی گفت: اساسا زمانیکه به پیشرفت جنگ در دنیا نگاه می اندازیم و نسل های مختلف جنگ را مورد بررسی قرار می دهیم یک جهش بزرگی در نسل سوم تا نسل پنجم جنگ با استفاده از ظرفیت الکترو مغناطیس بوجود می آید. به این معنا است که اگر بتوانیم در فضای نبرد، الکترومغناطیس را تحت کنترل قرار بدهد قطعا سکوهای طرف مقابل را خنثی خواهد کرد.

ناوشکن های ارتش به سامانه های جنگ الکترونیک «نور» مجهز می شوند

امیردریادار خانزادی ابرازداشت: جنگ شبکه محور موضوعی است که در فضای الکترومغناطیس بسیار متاثر می شود، اگر دشمن ما امروز متمرکز بر جنگ شبکه محور و توانایی سکوها به صورت تصاعدی در این فضا افزایش پیدا می کند به محضی که این فضا از آنها گرفته شود خواهید دید چقدر آسیب پذیر خواهند بود. بنابراین ارزش فرماندهی جنگ الکترونیک برای نیروی دریایی یک ارزش راهبردی است.

وی با اظهار اینکه انتظار داریم جهش اساسی در فضای جنگ الکترونیک را در نیروی دریایی ارتش شاهد باشیم، افزود: امروز مجموعه ای از توانمندی های جنگ الکترونیک به  نیروی دریایی ارتش اضافه می شود که به جرات می توان گفت ماحصل بیش از یکسال تلاش منسجم و پیگیری هایی است که مجموعه جنگال از صنایع مختلف وزارت دفاع به عمل آورده است. سامانه های جنگ الکترونیک نور بر روی ناوشکن ها نصب خواهد شد. به سرعت و درآینده بسیار نزدیک همه ناوشکن های نیروی دریایی ارتش به سامانه های جنگ الکترونیک روز آمد «نور» مجهز خواهد شد و این معنایش این است که امتداد ظرفیت جنگ الکترونیک نیروی دریایی از ساحل به دریا گسترش پیدا می کند و عرصه های جدیدی را برای مقابله با دشمن و بازدارندگی ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظرات