تعداد داوطلبان انتخابات در لرستان به ۳۸۹ نفر رسید

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان گفت: تا پایان هفتمین روز از نام نویسی داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی، ۳۸۹ نفر در حوزه‌های انتخابیه این استان ثبت نام کردند.
کد خبر: ۹۱۹۷۴۰۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمود ثمینی در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان هفتمین روز از نام نویسی داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی، ۳۸۹ نفر در حوزه‌های انتخابیه لرستان ثبت نام کردند.

وی افزود: ۱۰۴ نفر برای حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره‌ چگنی، ۶۶ نفر در بروجرد و اشترینان،  ۳۵ نفر در الیگودرز، ۴۷ نفر در دورود و ازنا، ۳۰ نفر در پلدختر، ۳۶ نفر در سلسله و دلفان  و ۷۱ نفر نیز برای حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه  ۱۰ داوطلب زن در حوزه‌های خرم‌آباد_چگنی، و کوهدشت _رومشکان اعلام آمادگی و ثبت نام کردند، تصریح کرد: از مجموع ۳۸۹ داوطلب ۲۸ نفر آن زن و مابقی مرد هستند به عبارتی ۷ درصد داوطلبان را زنان تشکیل میدهند که نسبت به دوره قبل تغییری مشاهده نمی‌شود. 

ثمینی به میزان تحصیلات این دوره اشاره کرد و گفت: ۴۹ نفر مدرک دکترا، ۳۰۵ نفر فوق لیسانس، ۲۷ نفر لیسانس و هشت نفر نیز تحصیلات حوزوی دارند.

وی افزود: از مجموع داوطلبان این دوره ۱۳۲ نفر ایثارگر و ۲۵۷ نفر غیر ایثارگر هستند همچنین ۱۳ نفر از این افراد دارای سابقه نمایندگی هستند. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در خصوص ترکیب سنی داوطلبان نیز اظهار داشت: ۵۹ نفر ۳۰ تا ۳۵ ساله، ۵۴نفر ۳۶ تا ۴۰ ساله، ۷۸ نفر ۴۱ تا ۴۵ ساله، ۸۷ نفر ۴۶ تا ۵۰ساله، ۵۰نفر ۵۱ تا ۵۵ساله، ۴۷نفر ۵۶ تا ۶۰ساله، ۱۰نفر ۶۱ تا ۶۵ساله، ۲نفر ۶۶ تا ۷۰ساله و ۲ نفر نیز ۷۱ تا ۷۵ ساله هستند. 

ثمینی خاطرنشان کرد: آمار مذکور تا عصر شنبه بوده و تعداد ۱۰ نفر تا به این لحظه ثبت نهایی نشده‌اند. 

لازم به ذکر است که بیشترین تعداد ثبت‌نام مربوط به حوزه خرم‌آباد و دوره چگنی با ۱۰۴ نفر و کمترین تعداد مربوط به حوزه انتخابی پلدختر با ۳۰ نفر ثبت نام کننده است. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات