خبرهای داغ:
یادداشت/مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین

به برکت انقلاب اسلامی عقب ماندگی علمی کشور در حال جبران است

حجت الاسلام معبودی نوشت: به برکت پیروزی انقلاب و نگاه ولی فقیه به علم وفناوری امروز علاوه برکسب رتبهای بالاتر دربرخی زمینه پیشتاز درجهان بودیم یعنی با وجود عقب ماندگی های زیاد ،پیرو سیاست های پهلوی امروز شاهد جبران عقب ماندگی ها در مرحله جدیدی قرار گرفتیم
کد خبر: ۹۲۰۱۲۷۹
|
۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در هجدهمین یادداشت خود در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
(نقشه راه آینده)
علم وفناوری
دربازخوانی کارنامه چهل ساله انقلاب می رسیم به علم وفناوری دومقوله که در اقتدار هر کشور و ملتی نقش برجسته ای دارند و اسلام عزیز آن اندازه به علم و سواد اهمیت داده که فرمودند: اطلبواالعلم ولوبالحصین .منتخب المیزان.398 ویااطلبو االعلم من المهد الی الحد. الوافی جلد1 ص126یعنی فراگیری وبالابردن دانش ودست یابی به فناوریهای نوین وجدید زمان و مکانی را تعیین نکرده و محدودیتی ندارد و جامعه دینی تاکید در تاکید و به مناسبتهای مختلف دعوت برکسب علم و رسیدن به فناوری کرده و امتیازات فراوانی برای علم آموزان دارند وحتی فرمود: ملائکه پرهای خود را زیر پای جستجو کنندگان علم پهن و تمام ماهیان دریا دعاگویشان هستند.

وخداوند صاحب علم رابالاترازدیگران آورده:
يَرْفَعِ ﭐللَّهُ ﭐلَّذِينَ ءَامَنُواْ مِنکُمْ وَﭐلَّذِينَ أُوتُواْ ﭐلْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَﭐللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ. خداي تعالي مؤمنين را به يک درجه ، و علم داده شدگان را به چند درجه برتري داده و خدا بدانچه مي‏کنيد با خبر است. مجادله 11

وفرمودند: قُلْ هَلْ يَسْتَوِي ﭐلَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَﭐلَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَکَّرُ أُوْلُواْ ﭐلْأَلْبَابِ. بگو آيا آنها که مي‏دانند و آنها که نمي‏دانند يکسانند ؟ هرگز ولي تنها کساني متذکر مي‏شوند که داراي خرد باشند.

 

و امام صادق(ع) می فرمایند: فضل العالم علی العابد کفضل القمر علی سائر النجوم لیله البدر. برتری عالم برعابد مانند برتری ماه شب چهاردهم بردیگرستارگان است. کافی جاص34حدیث1

و پروردگار عالم پس از خلقت انسان واینکه او را خلیفه خود در زمین قرار داد، خطاب به ابوالبشر حضرت آدم می فرمایند: وَعَلَّمَ ءَادَمَ ﭐلْأَسْمَاءَ کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى ﭐلْمَلَائِکَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَـٰؤُلَاءِ إِن کُنتُمْ صَادِقِينَ. و خدا همه نامها را بادم بياموخت پس از آن همه آنانرا بفرشتگان عرضه کرد و گفت اگر راست ميگوئيد مرا از نام اينها خبر دهيد.

و نخستین سوره ای قرآن کریم با علم و خواندن آغاز شده براهمیت علم می افزاید و در روایات هم جایگاه علم ودانش بسیار بالا است

پیامبر رحمت(ص) فرمودند:من کان فی طلب العلم کانت الجنه فی طلبه.منتخب میزان الحکمه ص398

امیرالمومنین(ع)می فرمایند.ایهاالناس اعلمو ان کمال الدین طلب العلم والعمل به الاوان طلب العلم اوجب علیکم من طلب المال. ای مردم بدانید که کمال دین درآموختن وعمل کردن به آن است.آگاه باشید که دانش آموزی برشماواجب تراست ازکسب مال.اصول کافی ج1ص30

لذا علم که بسترساز فناوری است، همان که امروز جزء حیات و زندگی انسان ها شده درصورت طی طریق از مجاری صحیح زندگی جوامع را لذت بخش خواهد کرد.

جایگاه ملت و کشور را بالا می برد قبل از انقلاب بدلیل سیاست های غلط و دیکته ای از علم و فناوری بی بهره بودیم و اساسا اجازه شکوفایی در علم و فناوری را نمی دادند و به یک معنی ذهن های فعال و متفکر را بسته و زندانی کرده بودند و علم وعالمان بی ارزش ترین کالا و عناصر جامعه محسوب می شوند.

ولکن با پیروزی انقلاب و اهمیتی که ولی فقیه به نیازهای جامعه بویژه بدو مقوله دادند شاهد شکوفایی هر روزه هستیم طوری که قبل از انقلاب صاحب هیچ رتبه ای نبودیم و به برکت پیروزی انقلاب و نگاه ولی فقیه به علم وفناوری امروز علاوه برکسب رتبهای بالاتر دربرخی زمینه پیشتاز درجهان بودیم یعنی با وجود عقب ماندگی های زیاد ،پیرو سیاست های پهلوی امروز شاهد جبران عقب ماندگی ها در مرحله جدیدی قرار گرفتیم و آمارهای جهانی گویای همین بود و بنوعی انگشت تعجب در دهان دارند و رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم با اشاره بر موفقیت های فراوان نظام علی رغم توطئه و تنگناهای زیاد به بخشی از دستاوردهای اشاره کرده و می فرمایند: موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیر ساخت های حیاتی اقتصادی و عمرانی شد که تا اکنون ثمرات بالنده آن روز به روز فراگیر میشود.

هزاران شرکت دانش بنیان ، هزاران طرح زیر ساختی و ضروری برای کشور در حوزه های عمران و حمل و نقل و صنعت و نیرو معدن و ده ها طرح بزرگ از قیبل چرخه ای سوخت هسته ای، سلول های بنیادی فناوری نانو، زیست فناوری وغیره با رتبه های نخستین در کل جهان، شصت برابر شدن صادرات غیرنفتی و....درخشش در رشته های مهم وحساس پزشکی وجایگاه مرجعیت درآن و ده ها نمونه ی دیگر از پیشرفت تنها بخشی از قدرت علمی می باشد.

محصول آن روحیه و آن حضور احساس جمعی است که انقلاب برای کشور به ارمغان آورد. ایران پیش ازانقلاب ، در تولید علم و فناوری صفر بود، درصنعت به جز مونتاژ و در علم به جز ترجمه هنری نداشت.

با پیروزی انقلاب ملت ایران هویت گم گشته خویش را یافته و با آزاد کردن ظرفیت های خود دوران شکوفایی را به نمایش گذاشته و هر چند دشمنان سعی در ایجاد موانع گوناگون نمودن، ولکن ملت با رهبری امام (ره) و حضرت آقا امروز درحال رسیدن بر آخرین قله های علم و فناوری در دنیا هستند و به یقین در آینده نه چندان دور پرچم علم و فناوری در دستان ملت انقلابی ایران خواهد بود. انشالله

ادامه دارد ...

1001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار