مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد:

آغاز بکار آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در استان

مدیر روابط عمومی و رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از آغاز فعالیت آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۴۱۰۲
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سید علی درخشان گفت: این آزمایشگاه مجهز به تجهیزات پیشرفته تشخیصی، کیت های با کیفیت و دقت بالا بوده و آمادگی دارد پاسخ نمونه بیماران مشکوک به کرونا را در بازه زمانی ۳تا ۴ ساعت اعلام و روند ترخیص بیماران بهبود یافته را تسریع نماید.

درخشان در ادامه از ممنوعت تردد در تمامی ورودی های استان خبر داد و افزود: با حضور ناظرین بهداشت محیط و کارشناسان در مبادی ورودی، ضمن غربالگری، تب سنجی و ارایه آموزش به هم استانیان، از ورود مسافران از مناطق پرخطر و همجوار به استان جلوگیری بعمل می آید.

وی، همچنین به ممنوعیت پذیرش گردشگر در مناطق گردشگری استان تا اطلاع ثانوی اشاره داشت.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه اورژانس ۱۱۵ با شیوع کرونا ویروس روزهای پرکار را سپری می نماید، افزود: افزایش ۵۰ درصدی ماموریت های تكنسین های فوریت های پزشكی می طلبد تا مردم ضمن همكاری بیشتر با این ساززمان، هرگونه سوال پیرامون علایم كرونا ویروس را از طریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ و ۱۹۰ دریافت و از اشغال خطوط ارتباطی ۱۱۵ خودداری نمایند.

به گفته وی، بر اساس دستورالعمل های ابلاغی و گفته مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان، سوخت گیری خودرو در جایگاه های سوخت توسط متصدیان و در غیر این صورت باید با در اختیار گذاشتن دستکش یکبار برای رانندگان انجام شود.

درخشان ادامه داد: همچنین به شهروندان توصیه می شود بمنظور پیشگیری از شیوع بیشتر کروناویروس، از رها سازی دستکش های یکبار مصرف اطراف جایگاه سوخت گیری و سطح شهر جدا خودداری نمایند.

وی اظهار داشت: قرارگاه زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دستگاه های قضایی و کلیه فرمانداران و مقامات شهرستانی نیز برای مقابله با کرونا و مدیریت شرایط بحرانی وارد عمل شده اند؛ لذا از هم استانی های عزیز، خواسته می شود ضمن رعایت نکات بهداشت فردی، رعایت فاصله مناسب با بیماران دارای علایم تنفسی حاد و شبه آنفولانزا، خودداری از تردد در محل های با تراکم جمعیتی، دستورالعمل ها و توصیه های مسئولین را رعایت نمایند.

ارسال نظرات