خبرهای داغ:
كارشناس مسائل مذهبی:

صابرین و نیكوكاران در سختی ها شناخته می شوند

كارشناس مسائل مذهبی گفت: علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی و عمل به توصیه های متخصصین، لازم است كه خالصانه به درگاه خدا برویم و از او بخواهیم كه این بلا را از جامعه ما ریشه كن كند.
کد خبر: ۹۲۲۵۵۳۴
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، کارشناس مسایل مذهبی به خبرنگار ما، گفت: خداوند متعال در مسیر زندگی بشر آزمون ها و آزمایش های متفاوتی قرار داده است كه گاهی با اعطای یك نعمت افراد مورد آزمایش قرار می گیرند و گاهی نیز به واسطه گرفتاری و بلایی كه بر آنها وارد می شود ایمانشان محك زده خواهد شد.

حجت الاسلام نیكنام اظهار داشت: یكی از دلایل ابتلای انسان به بلاها و گرفتاری ها شناخت انسان های نیكوكار و صابرین از دیگران است، زیرا بنابر آیات شریفه قرآن كریم، خداوند مرگ و زندگی را قرار داده است تا مردم را مورد آزمایش قرار دهد و افراد صبور و نیكوكار در این كوران بلاها شناخته شوند.

وی افزود: یكی دیگر از دلایل ابتلای مردم به بلاها، وارستگی انسانها از تكبر و خودخواهی و غرور است، زیرا عامل اصلی طغیان و سركشی و دوری از عبودیت و بندگی همین غرور و تكبر و خودخواهی است و باعث می شود كه انسان فكر كند قدرت برتر است و قادر است هرگونه كه می خواهد با دیگران برخورد نماید و هیچ كسی توان ایستادگی در برابر او را ندارد؛ ولی وقتی دچار گرفتاری و بلا شود خواهد فهمید قدرت او در برابر قدرت لایزال الهی بسیار ناچیز و كوچك است.

كارشناس مسائل مذهبی تاكید كرد: همانگونه كه پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم فرموده است؛ بیماری و مرگ و فقر اگر نبودند فرزندان آدم برای چیزی سر فرو نمی آوردند، ولی این موارد باعث می شود انسان ها خود را در برابر خدا ناچیز ببینند و بدانند كه همه چیز در یدِ قدرت اوست و تا اراده حق تعالی نباشد هیچ امری صورت نخواهد گرفت.

وی تصریح كرد: امروزه نیز با گسترش ویروس كرونا همگان فهمیدند كه چگونه با یك چیز كوچك همه دنیا به هم می ریزد و بسیاری از كشورها را با مشكل مواجه می كند و هیچ قدرتی توان مقابله با آن را ندارد و همین جاست كه انسان نا خودآگاه اعتراف می كند كه هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خداوند وجود ندارد.

حجت الاسلام نیكنام در پایان گفت: در این شرایط علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی و عمل به توصیه های متخصصین، لازم است كه خالصانه به درگاه خدا برویم و از او بخواهیم كه این بلا را از جامعه ما ریشه كن كند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار