به همت دفتر امام جمعه قروه:

توزیع اقلام بهداشتی توسط نیرو‌های جهادی در قروه

جهادگران قروه‌ای توسط دفتر امام جمعه شهرستان در این شرایط کرونا پای کار آمده اند و با تهیه اقلام بهداشتی گوشه‌ای از نیاز مردم را تأمین می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۳۲۴۹۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، این روز‌ها به همت دفتر امام جمعه شهرستان قروه همیاری‌هایی شکل گرفته است. کسانی جهادی پای کار آمده اند و در این شرایط کرونا به مردم کمک می‌کنند. یکی با دوخت ماسک و لباس، یکی با تهیه و توزیع محلول ضد عفونی کننده، دیگری با کمک به نیازمندان و ...


راه اندازی ۴ مرکز دوخت ماسک

روزانه ۳۰۰ ماسک تهیه و بین مردم توزیع می‌کنند. جهادی پای کار آمده اند و حتی تعدادی هم چرخ‌های خانگی خود را برای دوختن ماسک‌ها آورده اند. بانوانی از طلبه‌ها و غیرطلبه‌ها در حوزه علمیه خواهران قروه سطح ۲ و ۳... کسانی که این روز‌ها وقت خود را صرف خدمت به مردم کرده و گوشه‌ای از نیاز بهداشتی مردم را تأمین می‌کنند.

مدیر حوزه علیمه خواهران قروه در این زمینه از توزیع دو هزار ماسک رایگان در نیمه شعبان خبر داد و به اهدای بسته‌هایی برای کارکنان بخش کرونا در بیمارستان اشاره کرد.

به گفته «مهری رحمتی» بسته‌های اهدایی به کادر درمان شامل سنگ شرف الشمس، کتاب سه دقیقه در قیامت که ویژه بحران است و لوح تقدیر و روان نویس بوده که به پرسنل بخش کرونا اهدا در روز نیمه شعبان اهدا شد.

دیگر مرکز تولید ماسک در مسجد جامع قرار دارد. مرکزی که در دو شیفت صبح ویژه بانوان و عصر ویژه آقایان لباس و ماسک تهیه می‌کنند.

همچنین دو مرکز دیگر در این زمینه واقع در شهرک دانش و امامزادگان وجود دارند که روزانه بیش از دو هزار ماسک را تهیه و بین مردم توزیع می‌کنند.

تهیه و توزیع محلول ضدعفونی

داخل مسجد جامعه قروه بطری‌ها به ردیف قرار گرفته اند؛ بطری‌های خالی یک طرف و بطری‌های پر شده طرف دیگر. عده‌ای جوان در حال کار هستند و با تهیه محلول ضدعفونی کننده قصد دارند راه کمک را پیش بگیرند.


جبهه  انقلابی‌ها اینجا پای کارند. کسانی که هزار محلول در نیمه شعبان بین مردم شهرستان توزیع کردند.

برای تهیه این محلول‌ها خیرین نقش داشته اند و بطری‌ها را هم رایگان به این جبهه انقلابی‌ها داده اند.


هدف کمک است در هر شرایطی


این فعالیت‌های جهادی در واقع کار‌هایی است که توسط دفتر امام جمعه شهرستان قروه صورت گرفته و در حال انجام است.

در همین راستا امام جمعه شهرستان قروه در جریان بازدید از فعالیت‌های این کارگاه‌ها در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت که مجموعه اقداماتی به کمک حوزه علمیه و بسیج در راستای کمک به سلامت و بهداشت جامعه انجام شده است.


به گفته «حجت الاسلام عابدین رستمی» مهمترین اقداماتی که صورت گرفته شامل راه اندازی چهار مرکز تولید ماسک در مسجد جامع، حوزه علمیه خواهران، در شهرک دانش و یکی هم به کمک اوقاف در امامزادگان است.


او ظرفیت تولید این مراکز را در طول روز به میزان دو هزار ماسک دانست و گفت که این ظرفیت بالاتر هم می‌رود و مهمتر اینکه تمامی این منابع از خود مجموعه و کمک خیرین بوده و از جایی کمک گرفته نشده است.

«رستمی» با بیان اینکه تمامی این بسته‌های بهداشتی در سطح شهر و روستا توزیع می‌شود، افزود: تهیه محلول یکی دیگر از کار‌هایی است که در دست انجام است، محلولی که لیتری یک میلیون تومان بوده و از آن هزار لیتر تهیه می‌شود و برای آن‌ها هم از طریق خیرین بطری تهیه می‌گردد.


او در ادامه از اجرای عملیات گندزدایی و برپا کردن ایستگاه صلواتی و تحویل بسته‌های بهداشتی بین مردم ورصد و غربالگری بهداشتی خبر داد و تصریح کرد که برای میهمانان ورودی به قروه هم از طریق ارتباطات تلفنی موارد بهداشتی بررسی می‌شود.

«رستمی» همچنین به سرکشی از خانواده‌های بیماران و تهیه بسته‌ها و تقدیرنامه برای کادر درمانی و بهداشتی اشاره کرد.

او هدف از تمامی این اقدامات را کمک به مردم در هر شرایطی عنوان کرد و یادآور شد که باید هر کسی که توانایی کمک کردن دارد احساس مسئولیت کرده و یاری رسان باشد.


دیدار با مدافعان سلامت در بیمارستان شهید بهشتی

گفتنی است در پایان حجت الاسلام عابدین رستمی با حضور در بیمارستان شهید بهشتی قروه با پرسنل بیمارستان و کادر درمانی بخش کرونا دیدار نمود و از نزدیک در جریان اقدامات کادر درمانی قرار گرفت.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار