در گفتگو با بسیج عنوان شد:

اساس خلقت بر پایه ی تعلیم و تعلم بنا شده است

حجت الاسلام حسینیان، اساس خلقت را بر پایه ی تعلیم و تعلّم دانست و گفت: اعتقادات راسخ انبیا و اولیا و علمای بزرگ و رزمندگان غیور باعث ماندگاری اسلام در تاریخ شده است.
کد خبر: ۹۲۳۸۰۲۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید محسن حسینیان در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج، ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد فیلسوف بزرگ، استاد شهید مرتضی مطهری گفت: این شهید بزرگوار یک زمان شناس، مخاطب شناس، نیاز شناس و یک معلم واقعی بود.

وی افزود: در بیان ارزش مقام معلم و ضرورت کسب علم مراجعه به چند جمله ی کوتاه امیر مومنان حضرت علی(علیه السلام) کافی است، که فرمودند: «من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا».

حسینیان بیان کرد: اساس خلقت بر پایه ی تعلیم و تعلّم بنا شده و دنیای بدون یادگیری و آموزش بی معناست. هدف خلقت که رشد و تکامل انسانهاست در سایه ی آموختن محقق می شود و اگر جوامع بشری بخواهند در مسیر فرهنگ و تمدن رشد کنند، باید از یک منبع عالی کسب علم کنند که آن منبع قطعا علم وحیانی و الهی خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت عشایری استان چهارمحال و بختیاری، خاطر نشان کرد: انسان دائما در حال آموختن است و اساسا برای یادگیری و تربیت و تکامل به این دنیا آمده بنابراین باید برای این هدف به شکل صحیح تلاش کند.

حسینیان افزود: امام سجاد(علیه السلام) در بیان اهمیت طلب علم می فرمایند:« اگر مردم بدانند در طلب علم چه فایده ای هست آن را می طلبیدند اگر چه با ریختن خون دل و فرورفتن در گردابها باشد».

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: علاوه بر این هر انسانی چه بخواهد و چه نخواهد با گفتار و رفتار و منش خود در حال آموزش دادن به دیگران است، بنابراین وظیفه دارد که آن را را اصلاح کند.

وی گفت: این هفته به نام هفته ی عقیدتی نامگذاری شده و تأکید بسیار زیاد اسلام به داشتن اعتقاد راسخ و فراگرفتن آموزه های قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) به جهت جایگاه ویژه و شأن و منزلت و اهمیت خود انسان است.

حسینیان افزود: انسان برای رسیدن به شادی و نشاط پایدار و سعه ی صدر و رسیدن به یقین استوار برای عبور از پیچ و خم های زندگی نیاز به اعتقادات و باورهای محکم دارد. وقتی اعتقادات محکم شد شبهه افکنی دشمنان و مشکلات روزگار از هر جهت بی اثر خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: در طول تاریخ وقتی زندگی انبیاء و اولیاء و علمای دین را توجه می کنیم می بینیم یکی از رموز موفقیت آنها داشتن اعتقاد محکم و استوارشان بوده است، که تحت شدیدترین شکنجه ها و محاصره ها و تنگناها کوچکترین خللی در روند انجام وظایفشان بوجود نیامده است. حضرت علی (علیه السلام) در حکمت 184  می فرمایند:« از روزی که حق برای من نمایان شد، هرگز دچار تردید نشدم.»

حسینیان افزود: اساس خلقت را بر پایه ی تعلیم و تعلّم دانست و گفت: اعتقادات راسخ انبیا و اولیا و علمای بزرگ و رزمندگان غیور باعث ماندگاری اسلام در تاریخ شده است. سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(علیه السلام) فرمودند: «انماالحیوة عقیدة و جهاد»؛ اساس زندگی، عقیده درست و مبارزه در راه حفظ و گسترش آن است.

وی گفت: أم المومنین حضرت خدیجه ی کبری (سلام الله علیها) که در ایام شهادت این بانوی بزرگ قرار داریم، نمونه ی بارز ایستادگی و ایثار با تمام وجود برای حفظ و گسترش دین الهی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار