خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

کمیته امداد به دنبال تکافل و همبستگی اجتماعی است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه توانمندسازی، حمایت از مددجویان و جامعه هدف و مددکاری حرفه ای تلاش می کند و با برگزاری برنامه های مختلف و به صحنه آوردن مردم تکافل و همبستگی اجتماعی را در جامعه دنبال می کند تا این جریان به گفتمان جامعه تبدیل شود در واقع با این رویکرد منطق حمایت از انسان های ضعیف به زبان مشترک جامعه تبدیل شود.
کد خبر: ۹۲۳۸۷۳۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهرعلی حق گویان در دیدار با امام جمعه خرمدشت بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) نهادی که تنها 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست مبارک امام راحل (ره) غرص و به خوبی آبیاری شد و با هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی به قله رسیده است.


وی ادامه داد: این نهاد زنجیره ای از خدمات را به محرومان ارائه می کند که شامل خدمات درمانی، بهداشتی، مسکن، اشتغال، مشاوره ای، فرهنگی و ... است.


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: این نهاد به عنوان بال عاطفی نظام در داخل و خارج از کشور دیپلماسی حمایت را پیگیری می کند که دستاوردها و تجارب خود را در زمینه محرومیت زدایی اقشار آسیب دیده به عنوان بال عاطفی نظام دنبال می کند.


وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) در اقصی نقاط کشور در حوزه توانمندسازی، حمایت از مددجویان و جامعه هدف و مددکاری حرفه ای تلاش می کند از این رو با برگزاری برنامه های مختلف و به صحنه آوردن مردم در برنامه هایی همچون جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری، جشن رمضان و ...، تکافل و همبستگی اجتماعی را در جامعه دنبال می کند تا این جریان به گفتمان جامعه تبدیل شود در واقع با این رویکرد منطق حمایت از انسان های ضعیف به زبان مشترک جامعه تبدیل شود.


حق گویان عنوان کرد: در جامعه اسلامی باید دل ها برای یکدیگر بتپد و یکی از مولفه های شکل گیری این مهم براساس اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری این است که انفاق جزو ایمان مردم شود .


وی با اشاره به اجرای اصل توانمندسازی تصریح کرد: در حوزه اشتغال زایی برنامه این نهاد برای سال 99 بر ایجاد 5 هزار شغل در استان قزوین است تا از این طریق توانمندسازی جامعه هدف اجرایی شود.


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: توانمندسازی مددجویان بستر مناسبی برای عزت بخشی به نیازمندان است تا با ایجاد استقلال معیشتی زمینه زندگی شایسته برای آنها فراهم شود.


در ادامه امام جمعه خرمدشت گفت: خدمت به نیازمندان رسالت خطیری است که وظیفه همگانی است و با حضور کمیته امداد امام (ره) در این عرصه، از دیگران سلب مسئولیت نمی شود.


حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بستر انفاق و نیکوکاری را در جامعه فراهم کرده بدین معنا که نیازمندان واقعی را شناسایی کرده و هر کسی می تواند با اطمینان به محرومان واقعی کمک کند.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها