خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

بدون مشارکت مردم کمک به نیازمندان نتیجه بخش نیست

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: بدون مشارکت مردم نمی توانیم به نتیجه مورد انتظار از خدمت رسانی به نیازمندان برسیم چراکه اساس حضور مردم در کارها موجب نزول برکات الهی می شود.
کد خبر: ۹۲۴۲۲۳۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهرعلی حق گویان در دیدار با فرماندار آوج بیان کرد: اساس کار کمیته امداد بر خدمت رسانی به مردم است ولی این خدمت گذاری بدون مشارکت و حضور مردم نبوده و نخواهد بود.

وی ادامه داد: بدون مشارکت مردم نمی توانیم به نتیجه مورد انتظار از خدمت رسانی به نیازمندان برسیم چراکه اساس حضور مردم در کارها موجب نزول برکات الهی می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: امدادگران در کمیته امداد متولی امور محرومین هستند یعنی وظیفه داریم به نیازمندان مراجعه کننده به هر طریق ممکن خدمت کنیم ولی نباید فراموش شود که این نهاد در ایجاد و گسترش فقر در جامعه نقشی ندارد.

وی افزود: کمیته امداد امام (ره) یک نهاد حمایتی است که تلاش می کند با استفاده از ظرفیت های مختلف به محرومان خدمت رسانی کند.

حق گویان اعلام کرد: بیش از ۳۱ هزار خانوار در استان قزوین تحت حمایت این نهاد هستند که از خدمات تک و چند خدمتی بهره مند هستند که برای خدمت به این مددجویان از کمک مردمی بهره مند هستیم ولی با توجه به موانع و مشکلات متعدد مددجویان، نیازمند مشارکت هرچه بیشتر مردم برای خدمت رسانی به نیازمندان هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تأکید کرد: امروز مشکلات نیازمندان با گذشته متفاوت است ، به همین دلیل هم سرایط کمک و مساعدت به نیازمندان هم متفاوت شده است .

وی توضیح داد: امروز دستگیری از نیازمندان فقط در کمکهای نقدی خلاصه نمی شود و هرکس در هر زمینه ای که توان فنی و علمی دارد، می تواند به نیازمندان یاری رسانی کند، معلم با درس دادن به دانش آموزان نیازمند، بنا یا معمار برای ساخت خانه نیازمند، فروشندگان مصالح ساختمانی با اهدای اقلام مورد نیاز خانه ایتام و نیازمندان، افراد دارای توانایی مالی متوسط با پذیرش اقساط تسهیلات و ... نمونه ای از کارهای خیری است که امروز در گوشه کنار زندگی ما نور و برکت خود را پراکنده کرده است.

در ادامه فرماندار شهرستان آوج گفت: آوج تنها شهرستان روستایی استان است چراکه بالغ بر ۷۵ درصد جمعیت شهرستان روستایی بوده و بیش از ۴۰ درصد جمعیت شهرستان هم خارج از شهرستان ساکن هستند و در فصول بهار و تابستان و آخر هفته در شهرستان حضور پیدا می کنند.


نصرت ا... علیرضایی عنوان کرد: شهرستان آوج جزو ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته کشور است از این رو انتظار می رود دستگاه های مختلف از جمله کمیته امداد امام (ره) نسبت به این منطقه نگاه ویژه ای داشته باشند.


وی یادآورشد: هنر و ارزش کار کمیته امداد این است هر ساله آمار جمعیت تحت پوششی هایش کمتر شود از این رو ما آمادگی داریم در این مسیر از ظرفیت های شهرستان برای کاهش محرومیت کمک کنیم.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها