خبرهای داغ:
استاندار قزوین

غفلت از هیچ دستگاهی در خصوص بحران ها پذیرفته نیست

جمالی پور گفت: غفلت از هیچ دستگاهی در خصوص بحران ها پذیرفته نیست و این مسأله بعنوان یک اولویت باید در رسانه ها مطرح شود.
کد خبر: ۹۲۴۶۸۹۴
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ستاد مدیریت بحران استان قزوین به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و با حضور مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان، فرخزاد معاون اقتصادی استاندار و مسوولان دستگاه‌های استان در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین در این مراسم با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست به عنوان سرمایه نسل های آینده بیان کرد: مسأله محیط زیست و هر اتفاقی که در حوزه سرزمین می افتد مهم بوده و باید تلاش کنیم تا منافع ملی مردم به خطر نیفتد.

وی گفت: لذا همه وظیفه دارند نسبت به امر محیط زیست حساس باشند و انتظار ما از همه مسوولان در دو بخش وظایف سازمانی و وظایف ملی این است که مسوولانه عمل کنند و مسایل مهم و حیاتی را مورد توجه قرار دهند.

استاندار جمالی پور اظهار کرد: آتش سوزی در واقع جنگ با طبیعت است و حساسیت به این جنگ باید مانند حسایت یک جنگ نظامی باشد و برای برطرف شدن این مشکل به سرعت تصمیماتی اتخاذ و اجرا شود.

مدیر ارشد اجرایی استان عنوان کرد: نمی‌توان از این امر غفلت کرد و از کنار مسایل به راحتی رد شد بلکه با برنامه ریزی دقیق باید تصمیمات جدی اتخاذ شود و همه دستگاه ها در قبال محیط زیست که یک امر اجتماعی ملی است باید مسوولیت پذیر باشند.

وی افزود: لذا تمام مصوباتی که به دستگاه ها ابلاغ می شود، باید از سوی مسوولان به سرعت پیگیری شود و در مورد محیط زیست دستگاه ها باید به طور جدی مطالبه گر باشند.

استاندار تصریح کرد: وقتی ما وارد یک عرصه بحران می شویم این یک وظیفه همگانی است که با بسیج همگانی نسبت به رفع بحران اقدام نماییم. چرا که یک غفلت می تواند یک خسارت بزرگ ایجاد کند و بسیاری از اراضی که امروز تبدیل به کویر و محل ریزگرد شده اند خروجی غفلت هاست.

وی اضافه کرد: آموزش یکی از مهمترین عنصرها در یک کشور است. دستگاه ها باید برنامه ریزی کنند تا در راستای حفظ محیط زیست اقدامات موثر داشته باشند و کشاورزانی که نسبت به آتش سوزی مراتع خود بی تفاوت باشند باید اخذ پروانه شوند.

جمالی پور یادآور شد: همه امکانات دستگاه ها در اختیار ستاد بحران است وقتی اعلام خطر شد همه دستگاه های ذیربط موظف به ارائه ظرفیت خود به ستاد بحران هستند چرا که محیط زیست متعلق به عام مردم است و هر ظرفیتی باید در خدمت تامین امنیت مردم بسیج شود.

مدیرارشد اجرایی استان بیان کرد: دهیاران مسوول بحران روستاهای خود هستند و با دریافت آموزش های لازم باید از ظرفیت های منطقه و ظرفیت های مردمی خود برای رفع بحران استفاده نمایند.

استاندار جمالی پور گفت: غفلت از هیچ دستگاهی در خصوص بحران ها پذیرفته نیست و این مسأله بعنوان یک اولویت باید در رسانه ها مطرح شود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها