خبرهای داغ:
استاندار قزوین

قاچاق، مقدمه ناامن کردن جامعه است

استاندار قزوین گفت: وقتی قاچاق کالا اتفاق بیفتد، امنیت جامعه به خطر می افتند و اگر امنیت وجود نداشته باشد سرمایه کارگشا نیست بنابراین قاچاق مقدمه ناامن کردن جامعه است.
کد خبر: ۹۲۴۷۶۰۹
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبر نگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بیان کرد: قاچاق مسأله ای مهم در کشور و مقابل تولید است که اکر جلوگیری نشود توسعه یک کشور را با مشکل مواجه می سازد.

وی گفت: لذا پرداختن و حساسیت به این مسأله بسیار مهم بوده و از توان یک دستگاه و مجموعه خارج است و آحاد مردم و جامعه باید به این امر ورود یابند که در این راستا نیاز به فرهنگ سازی است تا ابعاد این مار به سمع و نظر برساند که کالای قاچاق اثرات سو اقتصادی و فرهنگی در جامعه دارد.

استاندار قزوین اظهار کرد: قاچاق ارز و کالا خطری بیش از قاچاق مواد مخدر است و در این امر باید رسانه ها و نخبگان جامعه برای یک کار فرهنگی جدی باید ورود یابند.

جمالی پور عنوان کرد: اثرات اقتصادی قاچاق کالا میلیاردها ضرر و زیان به جامعه وارد می کند و باید این امر و خسارات ناشی از قاچاق کالا برای مردم از سوی نخبگان فرهنگی بیان شود.

وی افزود: وقتی قاچاق کالا اتفاق بیفتد، امنیت جامعه به خطر می افتند و اگر امنیت وجود نداشته باشد سرمایه کارگشا نیست بنابراین قاچاق مقدمه ناامن کردن جامعه است.

مدیر ارشد اجرایی استان تصریح کرد: امروز فضای مجازی مرکز قاچاق کالاست و به ویژه در بحث لوازم آرایشی و بهداشتی که متاسفانه مردم از این لوازم استفاده می کنند و نیاز است تا رسانه ها در این زمینه آگاه سازی نمایند.

جمالی پور اضافه کرد: این امر و خسارات قاچاق باید در مدارس تبیین شود. متاسفانه فرهنگ کاذب و مخرب بر جامعه غلبه کرده و مثل یک جنگ نرم، بر افکار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ما اثرگذار است.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: انبارها و ساماندهی آنها بسیار مهم است و لازم است دادستان و تعزیرات و صمت در این بحث ورود جدی یابند. در بحث گندم نیز باید مراقب بود گندم به صورت غیرقانونی، از استان خارج نشود تا بتوانیم در حوزه رفع نیاز استان عملکرد روشنی داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها