خبرهای داغ:

آغاز طرح نظارت هوایی جاده ای پلیس راهور ناجا در مسیر تهران ـ مشهد

طرح نظارت هوایی جاده ای پلیس راهور ناجا با بهره گیری از پهپاد در مسیر رفت و برگشت تهران ـ مشهد در محدوده استان سمنان آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۴۷۷۲۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
آغاز طرح نظارت هوایی جاده ای پلیس راهور ناجا در مسیر تهران ـ مشهدبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، طرح نظارت هوایی جاده‌ای پلیس راهور ناجا با بهره گیری از پهپاد در مسیر رفت و برگشت تهران ـ. مشهد در محدوده استان سمنان آغاز شد.
رئیس پلیس راهور ناجا پس از افتتاح مرکز کنترل این طرح در پلیس راه مومن آباد استان سمنان گفت: استفاده از فناوری پایش تصویری هوایی با هدف نظارت بر تخلفات حادثه ساز نظیر سرعت و سبقت غیر مجاز و حرکات خطرناک رانندگان متخلف و نیز بررسی دقیق موقعیت و ابعاد حوادث جاده‌ای از امروز در کشور آغاز شد.
سردار سرتیپ پاسدار سید کمال هادیان فر افزود: پهپاد‌های به کار گرفته شده در این طرح قابلیت ۱۲ ساعت پرواز مستمر در مسیر ۳۰۰ کیلومتری رفت و برگشت را دارا هستند و با ارسال تصاویر با ارتفاع‌های مختلف از محل وقوع تخلف یا حادثه، ظرف چند دقیقه امکان مدیریت و عملیات دقیق و سریع را به تیم‌های پلیس راه خواهند داد.
وی به مهم برشمردن تصادفات طولانی‌ترین مسیر رفت و برگشت تشرف به حرم امام رضا (ع) از استان سمنان تاکید کرد: پس از اجرای آزمایشی این طرح در اربعین سال گذشته در مسیر مهران به ایلام، مرحله عملیاتی آن از این استان آغاز شد.
به گفته رئیس پلیس راهور ناجا تا پایان امسال مسیر شمال به جنوب استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان و همچنین ۴ محور پر تردد استان‌های شمالی کشور تحت پوشش این سامانه نظارتی جدید قرار می‌گیرند. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار