به صورت وبینار برگزار شد:

سومین نشست شورای تبیین مواضع معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور

سومین نشست شورای تبیین مواضع سازمان بسیج اساتید کشور به صورت وبینار و با موضوع "شبکه ملی قدرت نرم" و "نقد پارادایم روش شناسی علوم اجتماعی مدرن" در سازمان بسیج اساتید برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۴۸۵۶۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، دکتر عبدللهی‌فر معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید در سومین نشست شورای تبیین مواضع این سازمان اعلام کرد: از ابتدای خردادماه شبکه ملی قدرت نرم با ۶۰۰ عضو کار خود را آغاز کرده است و برنامه هایی جهت تشکیل گروه‌های رصد و پایش و تبیین مواضع در دست اقدام است.

سومین نشست شورای تبیین مواضع معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور

وی گفت: همچنین در معاونت بررسی و تحلیل مقرر شده سلسله جلساتی با موضوع نقد فلسفه اجتماعی غرب برگزار گردد که اولین جلسه آن امروز و همزمان با اولین جلسه شبکه ملی قدرت نرم به صورت وبینار برگزار خواهد شد.

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به بازدید اخیرش از سازمان انرژی اتمی تهران و گفت و گو با متخصصان فنی، از ظرفیت‌های هسته‌ای کشور سخن گفت و عنوان کرد:  ایران چهارمین کشور تامین کننده صفحات سوختی نیروگاه‌ها در جهان است و این ظرفیت بسیارعظیمی است و بنا به گفته متخصصان با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور، توقف در روند فعالیت هسته‌ای به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

وی سپس به بحث برجام و موضع سازمان انرژی اتمی در این خصوص اشاره کرد و در ادامه، تقویم برگزاری جلسات شورای تبیین مواضع در شش ماهه اول سال ۹۹ را ارائه نمود.

در ادامه این نشست دکتر ابن‌الدین حمیدی قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور ضمن اشاره به مشی کلی سازمان بسیج اساتید در حوزه سیاسی گفت: بسیج  جنبشی اجتماعی است که کمک می کند حاکمیت در جمهوری اسلامی به بهترین نحو ظاهر شود. این کمک گاهی تسهیل گری است، گاهی مطالبه گری است.بسیج در حقیقت آمده است تا نشان دهد ، اسلام می تواند حکومت کند.

وی افزود: ما در بسیج اساتید ظرفیت علمی بالایی داریم و این ظرفیت باید در صحنه بیاید و در دو حوزه علمی_ پژوهشی و بصیرتی که دو حوزه اصلی فعالیت بسیج اساتید است، استفاده گردد.

این استاد دانشگاه بیان کرد:  دوبردار اصلی ماموریت بسیج اساتید، یکی ماموریت علمی است که کشف راه حل پیشرفت به زبان علم است و مطالبه از حکمرانان و دیگری، بصیرت است که بحث ویژه و خاص این جلسه است که با شاخص های حکمرانی در دولت اسلامی که شامل کتابها و متونی است که دکتر خسروپناه هم امروز بخشی از آن را عنوان خواهند کرد، ماموریت دارد با نظارت مستمر بر فرآیند تصمیم گیری کلیه کارگزاران نظام، بررسی نماید که تصمیمات اتخاذ شده در حکومت تا چه میزان با نوع حکمرانی جمهوری اسلامی منطبق است.

وی ادامه داد: تعریف جنبش استادی، شامل جمعی از اساتید فرهیخته دانشگاهی است که با نگرش مشخص و اهداف مشخص و انگیزه مشترک به دنبال مطالبات و اهدافی هستند  و آن هدف چیزی نیست جز استقرار حاکمیت اسلام و حکمرانی اسلام بر جهان.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید عنوان کرد: اساتید موظفند انحراف از معیار اسلام را در دانشگاه‌ها و در کل جامعه مشخص کنند. استاد بسیجی برای آنکه بتواند مردم را با خود همراه کند باید جایگاه مرجعیت خود را باز یابد و تثبیت کند. او زمانی موفق است که مرجعیت اجتماعی داشته باشد یعنی زبان گویای مردم  باشد  و ترس و محافظه کاری را کنار بگذارد.

 ابن الدین بیان کرد: در ماموریت بصیرتی  با تشکیل گروه‌های رصد و پایش، به عنوان استاد بسیجی دائم نظاره گر تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها بوده و انحرافات را آگاهانه و هوشمندانه شناسایی و اعلام کرده و از طریق مطالبه عمومی صادقانه و عالمانه سخن می گوییم. استاد بسیجی باید قبل از جو سازی رسانه های معاند و بیگانه نسبت به هر موضوعی واکنش دهد و سخن مردم را از تریبون تلویزیون استان و شبکه های خبری و روزنامه های محلی بیان کند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: شبکه ملی قدرت نرم جنبش استادی قصد دارد تنها پدافندی عمل نکرده بلکه دست به آفند بزند و لذا باید استاد به موقع در صحنه حضور یابد تا کنشگر اصلی باشد.

وی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به کنش های اجتماعی در دنیا و ابزارهای تولید آن عنوان کرد: اسلام و انقلاب اسلامی در دنیا تنها میدان داری است که  معتقد است در بحث تحولات اجتماعی مباحث فرهنگی مطرح است. آنچه حرف و نظر ما را برنده می کند قدرت فرهنگی اسلامی_ایرانی _مدرنیته است و مبنای تفکر ما ارزشهای اسلامی است. ما فرهنگی ۷ هزارساله داریم و به فرهنگ خود می بالیم و اسلام و مدرنیته را با رویکرد دینی پذیرفته ایم. ما با مدرنیته نیز سازگاریم چرا که جنگ بی مورد با مدرنیته ما را از صحنه خارج خواهد کرد. دیپلماسی ما اسلامیت، ایرانیت و مدیرنیته است و در حوزه تمدنی معتقدیم که حرکت ایران به سمت انقلاب اسلامی با رویکرد فرهنگی است و ساختار اصلی آن بر مبنای فرهنگ است.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام دکتر خسروپناه پژوهشگر ومعاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، به نقد پارادایم‌های روش‌شناسی علوم‌اجتماعی مدرن پرداخت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار