در نشست هیئت اندیشه ورز بسیج کارمندان استان مطرح شد:

تبیین طرح جامع مبارزه با فساد اداری در کهگیلویه و بویراحمد

 مسوول سازمان بسیج ادارات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از تبیین طرح جامع و شیوه نامه مبارزه با فساد اداری خبر داد و گفت: در این طرح کارهای خوبی انجام شده است که اگر در دستگاهی موردی در این خصوص ایجاد شود در همان دستگاه مطرح و حل شود.
کد خبر: ۹۲۴۹۳۴۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, نخستین  نشست هیئت اندیشه ورز بسیج کارمندان ( سال 99 ) با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با دستور کار مبارزه با فساد اداری  در استان برگزار شد.

 مسوول سازمان بسیج ادارات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این نشست  موضوعات اصلی شامل طرح تحول و ارتقا سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اداری ، میز خدمت جهادی ، سیاست‌های کلی نظام اداری که توسط مقام معظم رهبری به سران سه قوا ابلاغ شده و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات را تشریح و بر اجرای آنها تاکید کرد.
سرهنگ پاسدار ارژنگ تندپور با اشاره به اینکه تاکید ما بر اصل شایسته سالاری در انتخاب مدیران و مبارزه جدی با مفاسد و تبعیض و بی عدالتی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی است، گفت: هدف از برگزاری این  جلسات کمک به کار آمدی نظام اداری کشور و بهبود وضعیت مردم می باشد.

وی از تبیین طرح جامع و شیوه نامه مبارزه با فساد اداری خبر داد و گفت: در این طرح کارهای خوبی انجام شده است که اگر در دستگاهی موردی در این خصوص ایجاد شود در همان دستگاه مطرح و حل شود.

سرهنگ تند پور به برگزاری میز خدمت ادارات با هدف کمک به حل و رفع مشکلات خبر داد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا میز خدمت اداری به صورت حضوری برگزار نشده اما مدیران در فضای مجازی پاسخگوی مردم بودند.

وی از برگزاری 105 میز خدمت جهادی با حضور مدیران استانی و شهرستانی در مساجد، مصلاها و حاشیه شهرها خبر داد و افزود: برخی مدیران توجه چندانی به میز خدمت ندارند که امیدواریم در انتخاب دستگاه‌های برتر در جشنواره شهید رجایی به این مهم توجه شود

تندپور بر تفکیک اتاق کارکنان زن و مرد در راستای مسئله عفاف و حجاب تأکید کرد و گفت: مدیران استان و شهرستان از حضور در مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق عشایری در راستای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم غافل نباشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این  نشست  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 26 خرداد سال 1344 گفت: فرهنگ زیربنای هر مسئله‌ای در کشور است.

احد جمالی اظهار کرد: متاسفانه درصد قابل توجهی از کسانی که در منصب‌ها هستند گاهی به دلیل مسائل  سیاسی و سیاست‌زدگی نباید در این جایگاه‌ها قرار می‌گرفتند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کار سیاسی که در چارچوب مسائل شرعی و برای رضای خدا باشد خوب است، افزود: اینکه بخواهیم برای دیگران کلاه بدوزیم و آنها را دور بزنیم تا به جایگاهی برسیم کار خطرناکی است.

وی با بیان اینکه افراد مجیزگو و چابلوس نباید در قدرت باشند، گفت: امام علی‌(ع) می‌فرمایند وای بر جامعه‌ای که در آن چاپلوسان قدرت را به دست بگیرند.

این مسوول بیان کرد: متاسفانه در همین استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد و ناظریم که برخی‌ها ملوک‌الطوایفی برای خودشان دارند و براساس آرمان‌های خودشان چارت اداری تشکیل شود و مدیر اداره در اختیارشان باشد که این بسیار بد است.

جمالی با بیان اینکه شهدا از جانشان سیر نبودند بلکه لیاقت آنها برای زندگی کردن از ما بیشتر بود، گفت: موظفیم خودمان را اصلاح کنیم و فرهنگ ‌ایثار و شهادت را اشاعه دهیم.

 وی با بیان اینکه مدیران و کسانی که دارای جایگاهی هستند طوری عمل نکنند که فردای قیامت شرمنده شهدا شوند، گفت: موانع و پیچیدگی در جامعه زیاد است اما نباید ناامید شویم چرا که ناامیدی کفر است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام حمایت مجموعه استانداری از قوانین سلامت اداری و مبارزه با فساد گفت: سیستم اداری باید اصلاح و به مدیران متخلف تذکر داده و برخورد شود.

وی با اشاره به دستور دوم این نشست در خصوص میز خدمات ادارات گفت: تا حدودی این موضوع اجرا شده اما اگر نواقصی در مرکز استان و شهرستان است باید اطلاع داده دهید تا افراد ملزم به اجرای قانون شوند.

جمالی بر رعایت حجاب و عفاف تاکید کرد و با یادآوری این نکته که حجاب و عفاف تنها مختص بانوان و منحصر به پوشش نیست، گفت: بکاربردن الفاظ و ادبیات کلامی نوعی عفاف است و با رعایت این موارد مهم کرامت انسان‌ها هم‌ حفظ خواهد شد.

این مسوول با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی گفت: خیلی معتقد به گزینش‌های این جشنواره نیستم و با این روش‌ها به نتیجه نمی‌رسیم چرا که برخی مدیران ما شب و روز نمی‌شناسند و بسیجی و جهادی در حال خدمت هستند اما این اقدامات را مستندسازی نمی‌کنند، مدیری هم هست که کاری انجام نمی‌دهد و چون چون راه مستندسازی را می‌داند در جشنواره برگزیده می‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی در جشنواره شهید رجایی می‌بینیم فردی که خدمت‌گذار نظام و انقلاب نیست و تنها نوکر یک فرد است  در جشنواره انتخاب می‌شود که متاسفانه باعث می‌شود انگیزه خدمت در دیگران کاهش یابد

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات