خبرهای داغ:
در جمع مدیران چهارمحال و بختیاری عنوان شد:

مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء در اجرای پروژه های استان

دکتر سعید محمد از مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه در اجرای پروژه های استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۹۴۶۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست مدیران استان چهارمحال و بختیاری با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پیش از ظهر امروز سه شنبه 27خرداد 99 در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد.

دکتر سعید محمد،در این جلسه با اشاره به رسالت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه، ورود به پروژه‌های بالای 150 میلیارد تومانی را از برنامه های تعریف شده قرارگاه دانست و در ادامه به تشریح ویژگی های برخی از پروژه های پیشنهادی مسئولان استان چهارمحال و بختیاری پرداخت.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء  پیرامون اجرای پروژه ریلی مبارکه – سفیددشت به شهرکرد، خاطرنشان کرد: بخش اولیه این پروژه با مدیریت خوبی اجرا شد؛ اما تا قطعات زیرساختی تکمیل نشود عملیات روسازی آغاز نمی‌شود لذا ابتدا باید عملیات زیرساخت تمام شود و سپس ریل گذاری با سرعت صورت پذیرد.

سردار محمد در خصوص اجرای آزاد راه شهرکرد به ناغان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا، گفت: قرارگاه ظرفیت بالایی در اجرای پروژه‌های آزادراهی در کشور دارد.

وی افزود: این قرارگاه در چهارمحال و بختیاری نیز آمادگی احداث ساختمان‌های آموزشی، اداری، خوابگاهی و پارکینگ با ظرفیت ۶۰۰ خودرو وجود دارد.

دکتر محمد از مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در تأمین 19هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد و گفت: این قرارگاه در اکثر استان‌ها بیمارستان‌های ساخته و آماده تحویل دارد و قرار در استان چهارمحال و بختیاری نیز بیمارستانی ساخته شود، که به علت مشکلاتی این کار عملیاتی نشد؛ اما در چهارمحال و بختیاری نیز آمادگی احداث ساختمان‌های آموزشی، اداری، خوابگاهی و پارکینگ با ظرفیت ۶۰۰ خودرو وجود دارد.

وی با ابراز علاقه قرارگاه برای فعالیت در حوزه کشاورزی ، بیان داشت: به همین منظور سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با وزارتخانه جهادکشاورزی امضا شد و مقرر شد 500 هزار هکتار از اراضی سطح کشور را شناسایی کنیم که 150 هزار هکتار  شناسایی و پنجاه هزار زمین ثبت شده است و تاکنون 18 هزار نفر در قالب 60 شرکت تعاونی به عنوان سهامدار در حال فعالیت هستند.

وی همچنین از ساخت 50درصد از مخازن ذخیره آب توسط قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در سطح کشور خبر داد و در خصوص حوزه گردشگری نیز گفت: در حوزه گردشگری پروژه‌های خردی مطرح شد که مدیریت شهری می‌تواند منابع تهاتری برای آن بگذارد و قرارگاه آن را تکمیل کند.

صنعت جوش و استفاده از ظرفیت جوشکاران استان چهارمحال و بختیاری، از دیگر بخش های سخنان فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در نشست با مدیران این استان بود، که با بیان این نکته که در حال حاضر یکهزار و 251 نفر از استان چهارمحال و بختیاری  به صورت مستقیم با قرارگاه در بحث جوشکاری همکاری می کنند، اظهار کرد: با پیمانکاری صنعت جوش می‌توان کار پایداری در  استان چهارمحال و بختیاری، ایجاد کرد.

فراهم سازی زیرساخت های شهرک منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری و انجام تهاتر را برای جذب بیشتر سرمایه گذاران به استان ضروری دانست .

در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری شهرکرد و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه برای اجرای چند پروژه عمرانی از جمله طرح تکمیل  مجتمع پزشکی شهرداری شهرکرد (برج‌های دوقلوی شهرکرد) و طرح احداث کمربندی جنوب شهرکرد، زیرگذر و روگذر چهارراه طالقانی و میدان معلم منعقد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار