خبرهای داغ:
استاندار قزوین

به دنبال محدودیت و برخورد نیستیم

استاندار قزوین گفت: به دنبال محدودیت و برخورد نیستیم بلکه به دنبال ادامه کسب و کار و فعالیت های اجتماعی با رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.
کد خبر: ۹۲۵۰۴۸۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و با حضور مسوولان استانی در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

جمالی پور در این جلسه بیان کرد: رصد و پایش افرادی که در معرض شرایط بیماری قرار گرفته اند باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

وی گفت: باید این موضوع فرهنگ سازی شود که افراد آلوده به محیط اجتماع نروند چرا که بخش زیادی از آلودگی ناشی از بی تفاوتی افراد است.

استاندار قزوین اظهار کرد: تنها راه مقابله با این بیماری، آموزش همگانی و بسیج مردمی است. اگر پروتکل ها رعایت نشود متاسفانه به پیک اول با شدت بیشتر باز می گردیم.

جمالی پور عنوان کرد: لذا پایش افراد آلوده و ایجاد آموزش با رویکرد پیشگیری و رعایت پروتکل ها از سوی کارمندان در ادارات امری اساسی است.

وی افزود: متاسفانه گاها دیده می شود که مردم توجهی به خطرات بیماری کرونا ندارند و مراسمات خود را با حضور میهمانان برگزار می کنند که این امر بسیار خطرناکی است که موجب شیوع شدیدتر بیماری کرونا می شود.

مدیر ارشد اجرایی استان تصریح کرد: با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل ها می توان مراسمات را برگزار کرد اما شرط موکد وزارت بهداشت رعایت کامل آنچیزی است که برای پیشگیری از بیماری در قالب پروتکل بیان شده است.

جمالی پور اضافه کرد: به دنبال محدودیت و برخورد نیستیم بلکه به دنبال ادامه کسب و کار و فعالیت های اجتماعی با رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

وی یادآور شد: ما از هر ظرفیتی برای نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری باید استفاده کنیم و پروتکل وقتی ابلاغ شد قطعا برای همه قابل اجراست.

استاندار قزوین ادامه داد: در جلسات ستاد استانی نقاط ضعف مورد بررسی و نقاط قوت باید مورد تقدیر قرار گیرد و برای تسریع در روند ریشه کنی بیماری تمهیدات لازم ایجاد شود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها