روستاییان مناطق محروم شاهین‌دژ خدمات درمانی رایگان دریافت کردند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: روستاییان این شهرستان در قالب طرح اردوی جهادی بسیج ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات رایگان پزشکی دریافت کردند.
کد خبر: ۹۲۵۱۹۵۶
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

سیاوش جبارزاده با بیان اینکه این طرح با مشارکت بسیج جامعه پزشکی اجرا شد، اظهار کرد: این تیم پزشکی در قالب طرح شهید «رهنمون» در روستاهای منطقه محروم «حصار» از توابع بخش کشاورز این شهرستان حضور یافتند.

وی با بیان اینکه در این اقدام ۱۲۰ نفر از خدمات ویزیت و داروی رایگان این اردوی جهادی استفاده کردند، ادامه داد: این اکیپ با استقرار در این مناطق محروم خدماتی شامل پزشک عمومی، کارشناس آموزش مامایی، روانشناسی و پرستار خدمات رایگان از جمله کنترل فشار و قند خون و کارشناس دارویی را به گروه‌های هدف ارائه کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اضافه داد: با توجه به انتشار ویروس کرونا در سال جاری، این سومین طرح شهید رهنمون است که در آن نحوه آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ضروری در مقابله با بیماری کرونا در اولویت قرار دارد. 

جبارزاده با بیان اینکه خطر ابتلا به بیماری کرونا هنوز در کمین شهروندان است، گفت: راه اصلی مقابله با ویروس کرونا، شناسایی بیماران، جداسازی آنها و جلوگیری از شیوع بیماری است و در مرحله بعد قطع زنجیره انتقال ویروس از طریق به حداقل رساندن سطح تماس مردم با یکدیگر مورد تاکید است.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به روستاهای محروم یکی از تاثیرگذارترین طرح‌های محرومیت زدایی و کمک به مردم بی‌بضاعت است که هرساله در ایام و مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.

این طرح‌ها به صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت پزشکان متخصص و تیم‌های درمانی اجرا می‌شود.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار