خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده

ساخت فیلم داستانی مردم بالادست در اقلید

فیلم داستانی مردم بالادست روایتی از زندگی یک شهید، با حضور مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس در شهرستان اقلید کلید خورد.
کد خبر: ۹۲۵۲۰۸۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سید تقی سهرابی مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس در بازدید از مراحل ساخت فیلم داستانی "مردم بالا دست "، گفت: با تولید آثار فاخر در شمال استان این ظرفیت برای شهرستان‌های شمالی استان فراهم می‌شود که موضوعات این شهرستان‌ها نیز با مطرح شدن در رسانه ملی و پاسخگویی مسئولان استان همراه شده و خدمات ارزنده‌ای به هم استانی آن عرضه شود سهرابی تاکید کرد: نگاه و بیان هنرمندانه هنرمندان شهرستان‌های شمالی استان می‌تواند عاملی برای تسریع در برطرف شدن مشکلات شده و اقدامات خوبی نیز طی سالیان اخیر در قالب همکاری صدا و سیما با هنرمندان صورت گرفته است.

او با تشکر از عوامل سازنده فیلم شهید امانی بر لزوم همکاری میان بخش‌های مختلف فرهنگی در راستای تولید محتوا تاکید کرد و تصریح کرد: تولید آثار مشترک میان بخش‌های مختلف می‌تواند زمینه‌ساز بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در استان در راستای پیشبرد اهداف انقلاب با توجه به نظر مقام معظم رهبری شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس متذکر شد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تمدن سازی در گام دوم انقلاب جامعه رو به رشد و تعالی است که آن جامعه دارای اسطوره و اسوه باشد این در حالیست که اسطوره‌ها در قالب داستان و قصه است و دستیابی به آنان مشکل است، اما همین این داستان‌ها نیز به علت ویژگی‌هایی که دارند تعلیم دهنده افراد اجتماع اند.

به گفته سهرابی، یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که باید در گام دوم انقلاب به فرموده مقام معظم رهبری باید صورت بگیرد جامعه سازی و تمدن پردازی است که در این مسیر وجود اسوه‌های همچون شهدای انقلاب و شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی می‌تواند نمود مناسبی برای تمدن سازی باشد.

او افزود: داشتن قصه یکی از نشانه‌های جامعه با تمدن است لازم به ذکر است که جامعه‌ای که دارای برنامه ریزی برای آینده است نسبت به معرفی اسطوره اقدام می‌کند که هر کدام از این اسطوره‌ها می‌توانند عاملی برای رهایی یافتن انسان از مشکلات جامعه بشری باشند.

سهرابی در خصوص اسوه در جامعه اسلامی نیز بیان کرد: اسوه‌هایی همچون شهید امانی اسوه‌های مناسب برای جامعه اسلامی است، زیرا این افراد با اقدامات و فعالیت‌هایی که داشته‌اند می‌توانند زمینه ساز بهبود فرهنگ جامعه اسلامی هم در اکنون و هم در آینده بشوند این در حالی است که در قرآن کریم نیز به مقام شامخ شهدا تاکیدات بسیار زیادی شده و شهدا در جامعه اسلامی به واسطه اقداماتی که انجام داده اند تاثیر گذار بوده اند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس اضافه کرد: در جامعه اسلامی بخصوص در استان فارس شاهد اسوه‌های بسیار مناسبی همچون شهید صیاد شیرازی و سردار شهید قاسم سلیمانی هستیم و جامعه‌ای که دارای تمدن و فرهنگ و اسوه‌های مناسب است هیچگاه در مقابل توطئه‌های دشمن شکست نخواهد خورد و انقلاب اسلامی ایران نیز به پشتوانه این چنین اسوه‌هایی که همانا امام و شهدا هستند در مقابل تمامی توطئه‌های دشمن ایستادگی کرده و هیچگاه شکست نخواهد خورد.

او اضافه کرد: وجود فرهنگ انقلابی در میان جوانان باعث شده تا جامعه‌ی اسلامی ایران به سمت تعالی حرکت کند و در این مسیر با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری و اسوه‌هایی همچون شهدای انقلاب توانسته‌اند در مسیر درست انقلاب حرکت کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در خصوص فیلم داستانی " مردم بالا دست" نیز گفت: این اثر قرار است در دو شهرستان شیراز و اقلید مراحل ضبط آن انجام شود.

او ادامه داد: این فیلم روایتگر زندگی پر برکت شهید امانی است و لحظه شهادت این شهید معزز نیز توسط گروه روایت فتح ضبط شده و موجود است.

در خصوص عوامل این اثر فرهنگی نیز می‌توان گفت که این فیلم به تهیه‌کنندگی نفیسه خیراندیش با کارگردانی و نویسندگی حسین باباخانی خواهد بود و تصویربرداری این اثر بر عهده حسین سلطان پور و صدابرداری آن را سعید احمدی بر عهده دارد.

گفتنی است سهرابی در این سفر یک روزه با امام جمعه این شهرستان دیدار و تصریح کرد: اقدامات صدا و سیما اقداماتی بنیادین است و هزینه کردن برای صدا و سیما عین سرمایه‌گذاری می‌باشد، چون آورده‌های بسیار ارزشمندی را به همراه خواهد داشت و تولیدات این گونه آثار نه تنها ثبت کننده رشادت‌های مفاخر و شهدای استان است بلکه منتقل کننده این فرهنگ به نسل‌های آینده در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

همچنین مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در ادامه این سفر با خانواده‌های شهیدان عسگری و شریفی نیز دیدار کرد.

فیلم داستانی مردم بالادست به کارگردانی حسین باباخانی و تهیه کنندگی نفیسه خیراندیش اولین همکاری موسسه هنر‌های دیجیتال کلید پارس با صداوسیمای مرکز فارس به شمار می‌رود.

پروین ملکی، مهسا حمیدی، حسن باباخانی، عطااله نیکوبخت، سیدجواد مسعودی و روح اله مسعودی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

حسین سلطان پور، حسین احمدی، علیرضا حیدرپناه، اسماعیل خسروانی و مهدی صفری از جمله عواملی هستند که در ساخت این فیلم همکاری دارند.

ساخت فیلم داستانی مردم بالادست تا نیمه تیرماه ادامه خواهد داشت و بعد آن برای ارائه در جشنواره‌های مختلف و پخش از شبکه‌های رسانه ملی آماده می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان فارس

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار