نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

برای حل مشکلات باید دولت آرایش جنگ اقتصادی بگیرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر درجنگ اقتصادی هستیم اما خودمان هنوز آن را آنچنان باور نکردیم اظهارداشت: اگر در درون دولت برنامه‌ریزی شود و آرایش جنگ اقتصادی گرفته شود....
کد خبر: ۹۲۵۳۲۳۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار با فعالان بخش صنعت و اقتصاد استان بمناسبت روز صنعت با بیان اینکه باید ارتباط صنعت با دانشگاه ها بیش از پیش افزایش داشته باشد گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری همین ارتباط صنعت با دانشگاه هاست و در صورتی که این اتفاق بیفتد، برای رونق بخشیدن به صنعت کشور می تواند بسیار کمک کند که نمونه بارز آن پیشرفت صنایع دفاعی ماست که در جهت همین ارتباط با دانشگاه بدست آمده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر درجنگ اقتصادی هستیم اما خودمان هنوز آن را آنچنان باور نکردیم تصریح کرد: اگر در درون دولت برنامه‌ریزی شود و آرایش جنگ اقتصادی گرفته شود قطعاً مشکلات حل می‌شود اما آرایش جنگی در بخش اقتصادی و صنعت تا به حال اتفاق نیفتاده است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه، انصافاً بخش صنعت و معدن در ایام کرونا بسیار خوش درخشید و در کشور سربلند کردند، افزود: مشکلات و مسائل مشترکی که اصناف صنفی کشور دارند بسیار زیاد است به عنوان مثال نقشه راه واحد در صنعت کشور برای تعیین اولویت های لازم وجود ندارد و یک سری قوانین و مقررات متعدد متعارض وجود دارد که مقابل تولید و صنعت ایستاده است.
وی اضافه کرد: باید نقدینگی ها به سمت صنعت هدایت شود ، بسیاری از مشکلات گمرکی داریم که باید حل شود، تمامی سازمان ها باید برای اخذ مجوز در امر تولید هماهنگی های لازم را انجام دهند، همچنین تامین مواد اولیه مشکل بعدی است که باید رفع شود.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه مشکلات متعدد مقررات مالیاتی و نحوه اجرای آن برای اهالی صنعت تحمیل شده است و این مشکلات باید برطرف شود، افزود: باید مشکلات مربوط به وام های بانکی، لزوم وجود شعب تخصصی در دستگاه قضایی در حوزه صنعت، نظارت نشدن بر ارزهای تخصیص یافته برای واردات و مقررات و نحوه اجرای بیمه از دیگر مشکل های موجود است که نیاز به رفع دارد.
امام جمعه تبریز بیان کرد: باید از اهالی صنف و اصناف برای مقابله با تحریم بسیار زیاد استفاده کنیم، همچنین لزوم شفافیت در تسهیلات ارائه شده به بخش صنعت، واگذاری نادرست شرکت ها و خصوصی‌سازی شرکت‌های صنعتی، عدم هماهنگی های لازم بین ادارات و زیرمجموعه خود صنعت، اعتبارات مورد نیاز صندوق بیمه، مشکلات موجود در زیرساخت‌های ریلی و حمل و نقل، تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به حقوق کارکنان نیز از دیگر مشکلات موجود است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه، متاسفانه سیاست مشخصی برای خصوصی‌سازی و تنظیم ساز و کار بازار وجود ندارد، افزود: عدم اصلاح قانون کار باعث کاهش راندمان تولید شده و ورشکستگی تولید کننده را فراهم آورده، از طرفی هم مشکل کمبود نقدینگی سود بانکی و تورم، هزینه‌های تولید را برای تولید کنندگان افزایش داده است و ایجاد یک سیستم شفاف و روشن برای جلوگیری از دخالت تشکیلات مختلف در صنعت اما با هماهنگی اهالی صنعت از ضروریات است.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه باید هزینه‌های جاری دولت کاهش یابد تا کسری بودجه از بین برود، افزود: عدم توجه به تولید داخل و مشکلات خرید تکنولوژی از خارج از کشور ، نبود مدارس حرفه ای پیشرفته برای تربیت تکنسین، کافی نبودن حمایت های صادراتی و پرداخت دیرهنگام جوایز صادراتی ، عدم توجه کافی به صنایع کوچک و نیز گرایش های شرکت‌های بزرگ دولتی به خرید خارجی و بی توجهی به تولید کنندگان داخلی برای توسعه اقتصاد ملی باعث عدم رونق تولید شده است که باید فکری به این مسایل کرد.
حجت الاسلام آل هاشم در بخش پایانی سخنان خود افزود: شما عزیزان در بخش صنعت باید همتاسازی و جانشین پروری کنید تا پس از شما رونق کشور به دست فرزندانتان ادامه یابد.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی گفت: با پیگیری های نماینده محترم ولی فقیه در استان در حوزه صنعت و معدن بسیاری از مشکلات رفع گردید و توانستیم بیشترین پروانه بهره برداری را صادر کنیم و باید گفت که سرمایه‌گذاری در این بخش به نحوه احسن انجام گرفته است.
امین زاده با تاکید بر اینکه سه هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی در استان فعالند و این واحد ها اکثراً از بخش خصوصی هستند، خاطرنشان کرد : شرکت‌های مختلف با تغییر خط تولید توانستند ماسک مورد نیاز استان را تامین و با تأمین مواد اولیه توانستیم ظرفیت تولید را روزانه به ۷۰۰ هزار ماسک برسانیم.

ارسال نظرات