کارشناس دینی و مذهبی:

آستان قدس رضوی قبله اهل دل و ملجاء مومنان صادق است

حجت الاسلام سیدمهران کریم پور گفت: آستان قدس رضوی قبله اهل دل و ملجاء مومنان صادق است.
کد خبر: ۹۲۵۳۹۹۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج  استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام سید مهران کریم پوردر جمع عده ای از کارکنان ناحیه مقاومت بسیج لردگان با اشاره به خلاصه ای از دوران حیات پر برکت هشتمین اختر سپهر امامت و ولایت، گفت: امام رضا(علیه السلام ) در یازدهم ذیقعده سال 148 هجری قمری به دنیا آمد، کنیه ایشان ابوالحسن و به ابوالحسن ثانی معروف است و از مشهورترین لقب های وی "رضا" می باشد.پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم (علیه السلام)و مادر ایشان نجمه نام دارد.

کریم پورادامه داد: مدت امامت امام رضا (علیه السلام) 20 سال بوده که ده سال معاصر با خلافت هارون الرشید ، پنج سال معاصر با خلافت محمد امین و پنج سال دیگر با خلافت عبدالله المامون هم عصر بود که امام تا آغاز خلافت مامون در زادگاه خود شهر مقدس مدینه اقامت داشت، ولی مامون پس از رسیدن به حکومت ، حضرت را به خراسان فرا خواند و آن حضرت سال های پایانی عمر مبارک خود را در خراسان سپری کردند.

وی ادامه داد: در دوران هارون الرشید و امین با توجه به اینکه استبداد حاکم بود بااین حال دوران آزادی نسبی و فعالیت های فرهنگی و علمی امام رضا (علیه السلام) به شمار می رود و در این دوران ها به صورت آشکار به امام (علیه السلام) متعرض نشدند و امام موفق به تربیت شاگردانی در علوم و معارف اسلامی گردید.

کریم پورادامه داد: با شروع خلافت مامون فصل تازه ای در زندگانی امام آغاز شد و مامون به تشیع اظهار علاقه می کرد و حتی گردانندگان دستگاه خلافتش هم غالبا ایرانی بودند و نسبت به آل علی و امامان شیعه علاقه خاص داشتند. از این رو مامون امام رابه مرو آورد تا با طرح دوستی منافقانه با آن حضرت ضمن استفاده از موقعیت علمی و اجتماعی امام ، ایشان را زیر نظر بگیرد و در این مدت سعی داشت شخصیت علمی و اجتماعی امام را کمرنگ کند  ولی در این راه چیزی جز رسوایی برای مامون به همراه نداشت.

وی اظهار داشت : امام رضا (علیه السلام) برای عدالت قیام کرد و مردم را به سوی خداوند فرا خواند و امروز آستان قدس رضوی محل رفت و آمد فرشتگان است و قبله اهل دل و ملجاء مومنان صادق و پایگاه بلند اندیشه اسلام و معارف قرآن می باشد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار