خبرهای داغ:
رسول مظاهری
رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان خبرداد؛

برداشت از حساب با شگرد شرکت در قرعه کشي مکالمه نامحدود همراه اول

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان، از شناسايي و دستگيري فردي که تبلیغ شرکت در قرعه کشي مکالمه نامحدود همراه اول، از شهروندان درفضای مجازی کلاه برداری مي کرد، خبرداد.
کد خبر: ۹۲۵۵۴۰۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي اظهارکرد: در پي شكايت یکی از شهروندان اصفهاني مبني بر اينكه با هدف دريافت مکالمه نامحدود مبلغ 50 ميليون ريال از حساب وي به صورت غير مجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرمندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وي افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد شاکي در يکي از کانال هاي تلگرامي با تبليغ شرکت در قرعه کشي مکالمه نامحدود همراه اول مواجه و پس از واريز مبلغ 10 هزار ريال از طريق درگاه بانکي جهت دريافت کد فعال سازي متوجه شده علاوه بر اين که مکالمه رايگان دريافت نكرده بلکه  کل موجودي حساب وی که 50 ميليون ريال بوده نيز برداشت شده است.

اين مسئول انتطامي عنوان کرد: در بررسي هاي اوليه مشخص مي شود، درگاه بانکي که شاکي از طريق آن اقدام به واريز وجه كرده است، درگاهي جعلي بوده که اطلاعات حساب بانکي وي را به سرقت برده است، نهايتاً کارشناسان با اقدامات تخصصي و فني خود موفق به شناسايي فرد کلاهبردار مي شوند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان به كاربران فضاي مجازي هشدار داد: مجرمان سايبري به راحتي با عناوين مختلف شهروندان را براي ورود به درگاه هاي جعلي تشويق مي کنند، بنابراين کاربران با صفحاتي روبرو مي شوند که ادعاي ارائه بسته هاي مکالمه يا اينترنتي، شارژ شگفت انگيز و… دارند، در حالي که بيشتر اين لينک ها کاربر را به صفحات فيشينگ هدايت مي کند و با دريافت اطلاعات کارت بانکي اقدام به برداشت از حساب مي کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار