دورهمی دختران تمدن سازدر قرچک برگزار شد

به مناسبت هفته عفاف وحجاب همایش دورهمی دختر تمدن ساز در پارک شهدای پانزده خرداد شهرک میرزایی شهرستان قرچک برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۶۹۵۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

 

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج، خانم محمدی پور کارشناس دینی و مذهبی در این مراسم اظهار داشت: همه تعالیم اسلام از جمله مسئله حجاب،  به معني منزوي کردن زن نيست، بلکه به معناي جلوگيري از اختلاط بي‌قيد و شرط زن ومرد در جامعه است. اين اختلاط به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد و بخصوص به ضرر زن است. حجاب به هيچ‌وجه مزاحم و مانع فعاليت‌هاي سياسي، اجتماعي وعلمي نيست.

  این کارشناس تربیتی گفت: زن هر اندازه متين‌تر و باوقارتر حرکت کند و خود را در معرض نمايش براي مرد نگذارد بر احترامش افزوده مي شود. وی افزود: در اطراف ما اشيايي که در همه جا به سهولت يافت شود و دسترسي به آن به راحتي صورت گيرد از ارزش کمتري برخوردار است.

 وی درادامه مطرح کرد:  بشر هميشه اشياي گرانبها و ذي قيمت خود را از دسترس ديگران دور نگه مي دارد و به شيوه‌  خاصي از آن نگه داري مي کند. اسلام زن را گوهر گرانبهاي هستي مي داند و کساني که زنان را تشويق به آرايش و نمايش زيبايي هاي ظاهری مي کنند، در حقيقت زن را فاقد شخصيت وروح انساني مي شمارند که بايد با نمايش زيبايي هايش منزلت اجتماعي مناسب خويش را بدست آورد. بنابراين چه خوب است که  خانم ها با بي حجابي، خود را دست کم نگيرند و کم ارزش نکنند.

وی تشریح کرد: حجاب امري ظاهري و در ارتباط با جسم است، اگرچه اين پوشش برخاسته از اعتقادات و باورهاي دروني افراد است وعفاف حالتي دروني و نفساني است که توسط آن از غلبه شهوت جلوگيري مي‌شود.

درحاشیه این برنامه مسابقات ورزشی ، مشاوره فردی،نمایشگاه پوستر،اهدای مقنعه به دختران خردسال، برپایی میز اقتصاد مقاومتی، ایستگاه جذب بسیج و....برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار