خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

خرید حدود ۱۰۰ هزارتن گندم در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی به حدود ۱۰۰ هزار تن رسید.
کد خبر: ۹۲۵۸۰۷۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فتحی افزود: امسال ۹۹ هزار و ۸۹۷ تن گندم به صورت تضمینی از گندم کاران این استان خریداری شده است.

وی ادامه داد: گندم خریداری شده از ۱۰۲ هزار و ۶۸۸ هکتار زمین زیر کشت گندم در استان است که ۲۱.۷ درصد از کل سطح برداشتی را شامل می‌شود.

فتحی با اشاره به پرداخت مجموعا یک میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۹۰۳ هزار ریال به گندم کاران استان بیان کرد: ۱۰۰ درصد مبلغ گندم خرید تضمینی شده به کشاورزان استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به فرآیند کند افزایش عملکرد محصول راهبردی گندم در اراضی زراعی آذربایجان شرقی گفت: متوسط عملکرد گندم دیم در هر هکتار از ۳۵۰ کیلوگرم در سال‌های گذشته به ۱۲۰۰ کیلوگرم در شرایط فعلی افزایش یافته است.

 مدیر کل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی نیز گفت: هم اکنون ۷۶ مرکز خرید گندم تضمینی یعنی پنج سیلوی اداره کل غله، ۳۵ سیلو و کارخانجات بخش خصوصی، ۳۶ مرکز خرید موقت اتحادیه خرید تعاونی‌های روستایی و ۸ مرکزخرید توافقی در استان محصولات گندم کاران را تحویل می‌گیرند.

 ابوالحسن زاده افزود: کشاورزانی که مایل باشند گندم خود را با قیمت بالاتر از نرخ مصوب دولت(۲ هزار و ۵۰۰ تومان) بفروشند می‌توانند در مراکز خرید توافقی با دریافت وجه نقد، گندم مازاد خود را به مراکز خرید توافقی تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال قیمت خرید گندم مازاد کشاورزان به صورت تضمینی نسبت به پارسال ۸۰۰ تومان افزایش یافته گفت: از زمان تحویل گندم تا پرداخت وجه آن فقط ۱۰ روز طول می‌کشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار