طرح «نشاط معنوی» در استان مرکزی اینترنتی اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح «نشاط معنوی» در استان مرکزی به شکل اینترنتی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۸۶۴۴
|
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام محمد رضا آسوده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح نشاط معنوی گفت: این طرح یکی از کار ویژه های اداره کل اوقاف و امور خیریه در سال های اخیر است که به منظور غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان در بقاع متبرکه اجرا می شود.

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا، در سال جاری شکل اجرای این برنامه کمی تغییر کرده و به جای حضور کودکان و نوجوانان در بقاع متبرکه، کلاس های آموزشی این طرح بر بستر فضای مجازی برگزار می شود.

آسوده ادامه داد: به منظور اجرای مطلوب این برنامه از ظرفیت ۷ نفر از مبلغین بومی در امامزادگان  احمد بن علی (ع)فراهان، سید منصور (ع)زرندیه، سید مسعود (ع)خنداب، فاطمه صغری (س)آشتیان، سید محمد (ع)تفرش، فضل و یحیی (ع)محلات، امامزادگان آستانه (ع)شازند، سید اسحاق (ع) و سید حسین (ع)ساوه، قتلگاه و زبیده خاتون (س)دلیجان، ابوطالب (ع) و عبدالعلی (ع)خمین، عبدالله و آمنه خاتون (ع) و محمد عابد (ع)اراک استفاده می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای موثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش مهمی ایفا می نماید واز آنجا که شرایط کنونی ما را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی ملزم مینماید و با توجه به ضرورت تامین توامان سلامت جسم و روح نسل جوان،ما را بر آن داشت تا بخشی از طرح نشاط معنوی امسال را در فضای مجازی برگزار کنیم.

وی اظهار داشت:به منظور تامین بخشی از محتوای لازم و پشتیبانی محتوایی،کانالی با نام شمیم افق توسط بقاع متبرکه هر شهرستان ایجاد شود  و محتوای مورد نیاز کانال ها توسط مدیران مربوطه و مبلغین مدیریت و تامین خواهد شد.

آسوده افزود:مبلغین با ارائه سخنرانی های کوتاه،برگزاری مسابقات مختلف،مشاوره مجازی ، مبلغین در کانال بقعه متبرکه مسائل مختلف را به شرکت کنندگان در طرح آموزش می دهند.

وی عنوان کرد: مبلغینی که در این طرح بکارگیری شده اند مسلط به سواد رسانه و آگاه به موضوعات فضای مجازی بوده و با هدف کمک و مساعدت به مدیران کانال ها،نسبت به تبلیغ مجازی اقدام می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار