مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در وبینار «غدیر شناسی و ولایت پذیری»؛

ولایتمداری استادان بسیجی عملیاتی کردن بیانیه گام دوم است

محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان، در وبینار تخصصی «غدیر شناسی و ولایت پذیری» گفت: ولایتمداری ما بسیجیان و استادان بسیجی بطور مشخص عملیاتی کردن بیانیه گام دوم است.
کد خبر: ۹۲۶۶۶۶۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

 به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان، در وبینار تخصصی «غدیر شناسی و ولایت پذیری» گفت: ولایتمداری ما بسیجیان و استادان بسیجی بطور مشخص عملیاتی کردن بیانیه گام دوم است.

ولایتمداری استادان بسیجی عملیاتی کردن بیانیه گام دوم است

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان اظهار کرد: بسیجیان همواره با اطاعت از دستورات ولایت مطلقه فقیه و تابعیت از دستورات قرآن و اسلام آماده دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان‌های امامین انقلاب بوده و هستند.

باقری سند بیانیه اولین سالگرد امام (ره) توسط رهبرفرزانه انقلاب، سند بیانیه بیستمین سالگرد انقلاب اسلامی و سند «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» را بعنوان مهمترین اسناد در نقش بسیج و ولایتمداری عنوان کرد.

 مسئول بسیج اساتید استان اصفهان،  گفت: اگر بخواهیم ولایتمداری در اندیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری را معنا کنیم بطور ویژه بدین معنا است که کلیه برنامه‌ها، سیستم، مجریان و مردم جامعه اسلامی تحت اِشراف و دستورات پیامبر (ص) و ائمه بویژه حضرت علی علیه السلام باشد.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) با تحلیل و تفسیر دقیق و لطیف معیارهای صحیح دینی، ولایت محوری را تبیین کردند، افزود: رهبر فرزانه انقلاب هم با اسوه قرار دادن سیره حکومتی و اخلاقی حضرت علی (ع) می فرمایند باید تلاش کنیم خودمان را به آن نمونه کامل نزدیک و شبیه تر کنیم.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان برجسته ترین شاخصه‌های ولایتمداری را شاخصه‌های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی و مدیریتی عنوان کرد و افزود: موضوع مردم سالاری دینی و نقش اساتید بسیجی هم مهم است و مقام معظم رهبری شاخصه ولایتمداری در یک جامعه دینی را از نظر سیاسی اتصال همه اجزای آن به یکدیگر و به آن محور و مرکز جامعه اسلامی یعنی ولی می دانند.

باقری با اشاره به شاخصه مدیریتی، تصریح کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره و بطور ویژه بر تحقق سیره مدیریت عملی تاکید داشته اند در همین راستا امام (ره) ولایت محوری و تمسک به ولایت در حوزه اجرایی و مدیریتی را از امور حکمت عملی می دانند که هیچگاه با لفظ حاصل نمی شود و مدیرانی را ولایت‌محور می دانند که فرآیند سیاست گذاری،  قانونگذاری و امور اجرایی آنها براساس ترویج و تحقق عدالت در جامعه باشد.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان افزود: مقام معظم رهبری ارزش غدیر را به جهت اقامه عدل می دانند و معتقدند تمسک به ولایت به این است که اگر حکومت تشکیل شد باید به اندازه توانایی و امکانات برنامه خود را در جهت عدالتی که علی (ع) ترسیم نموده بکار بندد.

باقری با اشاره به این که هدف نهایی حرکت در جهت تمدن نوین اسلامی است و دغدغه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم می باشد، گفت: در این راستا مقام معظم رهبری چهار اصل ویژه؛ تولید علم سرشار، فرهنگ، خدمت رسانی و دفاعی امنیتی را مطرح می کنند که وظیفه ما را در بحث مهم و اثر گذار ولایتمداری مشخص می کند.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان با تاکید بر این که در تولید علم، مدیریت اسلامی، تربیت، توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی و خدمت به مردم هم باید قدم‌های ویژه ای برداریم، اظهار کرد: ولایتمداری استادان بسیجی بطور مشخص عملیاتی کردن بیانیه گام دوم است.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی جنبش استادی بسیج استان اصفهان

ارسال نظرات