بصرت عامل ماندگاری نام مالک اشتر در تاریخ است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: آن چیزی را مالک و نامش را به عنوان عنصر ارزشی در تاریخ جاودانه کرد بصیرت او بود.
کد خبر: ۹۲۶۶۷۶۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, حجت‌الاسلام والمسلمین احسان الله محمدی ظهر امروز در مراسم دهمین دوره جشنواره مالک اشتر استان گیلان در رشت با اشاره اهمیت و جایگاه جشنواره مالک اشتر گفت: انتخاب عنوان مالک اشتر برای این جشنواره به این دلیل است که مالک ویژگی‌هایی خاصی داشت که مناسب برای این جشنواره است. فرمان پذیر بودن و اطاعت پذیری مالک یکی از این ویژگی‌هاست. مالک کاری را انجام می‌داد که مولا و فرمانده اش می‌خواست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان تصریح کرد: شاخص دوم مالک، مأموریت‌پذیری و خطرپذیری او بود. مالک دنبال راحتی نبود و وارد مشکلات می‌شد. مالک هر جا خطر بیشتری داشت در همان‌جا وارد می‌شد و آنجا را با فکر و اندیشه معنوی و راهنمایی‌های ولایی امیرالمؤمنین (ع) مشکل را حل می‌کرد.

وی شاخص سوم مالک را بصیرت دانست و افزود: آن چیزی را مالک و نامش را به عنوان عنصر ارزشی در تاریخ جاودانه کرد بصیرت او بود. در جنگ صفین مالک به خیمه‌گاه دشمن حمله می‌کند و به چادر فرماندهی دشمن می‌رسد. معاویه و عمر و عاص در خطر جدی بود و به همین دلیل قرآن را سر نیزه کرد اما اینجا مالک به دو جهت بصیرت دارد، مالک فریب قرآن ظاهری را نمی‌خورد و منتظر دستور قرآن ناطق و امام معصوم می‌ماند. مالک می‌داند این حقه‌بازی است. نقطه دوم بصیرت مالک همان اطاعت پذیری او در چنین شرایطی است و در نزدیکی خیمه فرماندهی دشمن، با دستور امیرالمؤمنین (ع) از یک‌قدمی پیروزی، دست از جنگ می‌کشد و بر می‌گردد. این شاخصه مهم، همان بصیرت است که او را بر می‌گرداند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان تأکید کرد: این شاخص‌ها و شاخص‌های رفتاری دیگر مالک نشان می‌دهد که بهترین نام برای این جشنواره همین عنوان مالک اشتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار