شهردار قلعه نو از اجرای طرح پایلوت شهر تمام هوشمند در این بخش خبر داد؛

مجموعه باغ اداری در قلعه نو راه اندازی می شود

خبرگزاری بسیج: شهردار قلعه نو از راه اندازی مجموعه باغ اداری در شهر جدید قلعه نو به منظور رفاه حال شهروندان در جهت انجام کارهای اداری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۶۸۲۹
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱

امید محمودی در مراسمی که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران، در سالن همایش های شهرداری قلعه نو برگزار شد، به تشریح فعالیت های این نهاد پرداخت و اظهار داشت: شهرداری قلعه نو به طور رسمی   از دو ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است که در این مدت فراهم کردن زیرساخت های شهری در دستور کار قرار گرفته و استقرار ادارات مختلف در این شهر برای حذف سفرهای اداری به شهرهای قرچک، شهرری  و کهریزک  برای اخذ مجوزهای لازم برای انجام کارهای عمرانی و ساخت و ساز ها از جمله این اقدامات است.

محمودی با اشاره به اینکه شهر قلعه نو به عنوان پایلوت شهر الکترونیک و کاملا هوشمند طراحی شده است، افزود: سایت باغ اداری برای استقرار کامل ادارات را طراحی کرده ایم که دارای فضای سبز، المان شهری زیبا و پارکینگ مناسب برای تکریم ارباب رجوع است. وی ادامه داد: در این مدت کوتاه موفق به استقرار اداره گاز و آبفا در شهر قلعه نو شده ایم و تا شش ماه آینده شهر به طور کامل الکترونیک و هوشمند اداره می شود و مردم بدون حضور فیزیکی در شهرداری می توانند از خانه  درخواست خود را مطرح و پیگری کنند.

وی همچنین از راه اندازی سامانه 137 همزمان با برگزاری این مراسم خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل قرار داشتن قلعه نو در محور ترانزیت تهران - ورامین و شرق کشور، تصادفات و حوادث منجر به جرح در  این مسیر زیاد است لذا راه اندازی ایستگاه آتش نشانی و پایگاه امداد و نجات در دستور کار قرار گرفته و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار بسیج در خصوص خطرات کانال ها و نهرهای حاشیه شهر و سقوط کودکان به داخل انهار، اظهار داشت: این منطقه به دلیل حاصلخیزی و سه بار زیرکشت رفتن در طول سال، سبز ترین نقطه استان تهران به شمار می رود  و به لحاظ توپوگرافی ، آب های روان بسیاری به سمت اراضی این منطقه سرریز می شود و چون لایروبی زیادی صورت نمی گیرد موجب بروز معضلات و مشکلاتی در بخش شهری شده است. همچنین نگاه پیمانکاران در گذشته به این منطقه نگاه روستایی بوده و پروژه ها درست اجرا نشده است به گونه ای که در برخی مناطق شهر، روان آب ها خارج نمی شود و بازگشت فاضلاب به جوی ها را داریم. با این حال حفظ جان مردم اولویت شهرداری است و در  این راستا مطالعات طرح پوشش انهار نهایی شده و تا سه ماه آینده اجرایی خواهد شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار