کلاهبرداری تحت عنوان خرید بن تخفیف کالا در زنجان

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: شهروندان برای جلوگیری از کلاهبرداری به پیامک‌های دریافتی با مضمون"مشترک گرامی برای باطل نشدن بن تخفیف خود فوری تماس بگیرید"و امثال آن توجه نکنند.
کد خبر: ۹۲۶۶۸۷۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت: وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اعلام این خبر بیان داشت: اخیرا برخی از کلاهبرداران با ارسال پیامک تحت عناوین مختلف از جمله "مشترک گرامی شما با کد معلوم برنده شدید برای باطل نشدن بن تخفیف خود فوری تماس بگیرید" اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمایند.

وی در ادامه گفت: پس از تماس قربانی، به بهانه تعلق گرفتن سبد کالا، قربانیان را به سایت‌ها و درگاه جعلی بانکی هدایت کرده و پس از اینکه فرد تمامی اطلاعات کارت بانکی خود را وارد می‌نماید تمام اطلاعات حساب کپی‌برداری شده و در کسری از ثانیه موجودی حساب آنان مورد سرقت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گزارشات و تماس‌های متعددی توسط شهروندان به پلیس فتا واصل می‌شود، افزود:کاربران به هیچ وجه به پیامک‌هایی که منبع و مبنای آن مشخص نیست اعتماد نکنند، و قبل از واریز وجه ضمن رویت جنس از صحت و سقم آن اطمینان حاصل نمایند.

سرهنگ آدینه‌لو تاکید کرد: شهروندان برای انجام کار‌های بانکی در بستر اینترنت به هیچ عنوان از کارت‌های بانکی حقوق یا کارت‌هایی که مبالغ بالا در آن‌ها موجود می‌باشد استفاده نکنند و برای انجام تراکنش‌های اینترنتی، ضمن استفاده از درگاه‌های بانکی معتبر، نسبت به نصب افزونه ضد فیشینگ در مرورگر‌های خود اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان گفت: هموطنان و کاربران عزیز تقاضا داریم هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار