ایلام در رتبه ششم رسیدگی به تخلفات صنفی و قاچاق در کشور

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت: این استان در موضوع رسیدگی به تخلفات صنفی و قاچاق کالا و ارز از جایگاه سی ام به ششم کشور رسیده است.
کد خبر: ۹۲۶۸۱۴۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، "علیرضا لطفی علی‌آبادی" در دیدار با امام جمعه و فرماندار چرداول گفت: عامه مردم انتظار برخورد با گرانفروشی و احتکار کالا را از تعزیرات حکومتی دارند که در این راستا هیچ خط قرمزی برای برخورد قانونی وجود ندارد و با تمام وجود با گرانفروشان برخورد قضایی و قانونی می شود.

وی تاکید کرد: گرانفروشی در بازار سطح استان به شدت کنترل می شود و در این راستا باید تمام نهادهای متولی همچون اصناف، صنعت، معدن و تجارت و دستگاه قضایی و انتظامی همراهی کنند که این همدلی برای برخورد با متخلفان در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای برخورد با هرگونه گرانفروشی محدودیتی وجود ندارد، تاکید کرد: سه پرونده برای سه دستگاه دولتی که افزایش غیرقانونی تعرفه داشتند تشکیل شده است و در این مسیر هیچ مماشاتی صورت نخواهد گرفت.

لطفی علی‌آبادی اضافه کرد: تمام تلاش مجموعه تعزیرات ایجاد آرامش در بازار و رضایتمندی مردم است و در این راستا رسیدگی سریع و قانونی به تخلفات و ساماندهی تخلفات و کوتاه کردن زمان رسیدگی سرلوحه کار قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام افزود: در طول پنج ماه گذشته بیش از ۶۶ پرونده تخلفاتی قاچاق کالا و ارز و جریمه ۶۴ میلیارد ریالی در استان مختومه شده است که بیانگر هتمام مجموعه دستگاه‌های متولی در استان برای برخورد با گرانفروشی است.

وی مهمترین کشفیات را چای، لوازم خانگی، لوازم آرایشی بهداشتی، ماسک و الکل عنوان کرد و یادآور شد: رسیدگی به پرونده‌های تخلفات صنفی و قاچاق کالا باعث تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و بهبود و رونق تولید خواهد شد.

لطفی علی‌آبادی ادامه داد: در شهرستان چرداول در چند ماه گذشته بیش از ۳۰۰ پرونده تخلفات صنفی تشکیل شده که منجر به صدور رای و یا در مرحله رسیدگی است که در این مسیر از اهتمام دادستان شهرستان بر برخورد قضایی با هرگونه گرانفروشی و قاچاق کالا تشکر می‌کنم و از تلاش‌های نیروی انتظامی در کشف کالاهای قاچاق در مبادی ورودی شهرستان یعنی پل سیمره و شباب نیز قدردانی می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت اعلام نیاز از جانب شهرستان‌های استان گروه‌هایی از مرکز برای رسیدگی و کنترل بازار اعزام خواهند شد و شبانه‌روزی در خدمت مردم هستیم چون که مردم شریف ایران علیرغم مشکلات متعدد پای نظام، انقلاب و ولایت مانده‌اند و خدمت به این مردم یک افتخار است و نباید در این راه کوتاهی از جانب مسئولان صورت گیرد.

امام جمعه چرداول گفت: مبارزه با گرانفروشی نیازمند یک عزم همگانی است و تعزیرات حکومتی با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار را به جد پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام احمد امرایی یادآور شد: خیلی از گرانی‌ها در جامعه پذیرفتنی نیست و هیچ ارتباطی با نوسانات قیمت دلار ندارد زیرا خیلی از محصولات ساخت و تولید داخل کشور در بازار عرضه می‌شود که ارتباط آنچنانی به دلار ندارد.

وی تاکید کرد: دلالان با استفاده از نوسانات قیمت دلار باعث گرانی‌ها شده‌اند و باید سرچشمه گرانی‌ها کنترل شود و دست‌های آلوده به این گرانی‌ها را قطع کرد و همچنین نباید تحریم را بهانه‌ای برای افزایش سرسام‌آور کالا ها پذیرفت و دستگاه‌های متولی در این موضوع جدیت بیشتری داشته باشند.

در ادامه توسط مدیرکل تعزیرات حکومتی از خبرنگار خبرگزاری ایرنا در شهرستان چرداول با لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار