خبرهای داغ:
ابراهیم سعیدی
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان :

اسلام با ولایت کامل شد و با عاشورا تداوم یافت

حجت الاسلام و المسلمین صادقی با اشاره به حلول ماه محرم و تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یارانش به تبیین نقش عاشورا و قیام امام حسین (ع) در مسیر رشد و بالندگی اسلام پرداخت.
کد خبر: ۹۲۶۸۶۲۸
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فریدونشهر ، آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر و طرح اسوه ناحیه فریدونشهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی در این آیین با اشاره به حلول ماه محرم و تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش به تبیین نقش عاشورا و قیام امام حسین (ع) در مسیر رشد و بالندگی اسلام پرداخت.

وی تاریخ اسلام را به چهار دوره تقسیم کرد و به تبیین  چهار روز حساس و تاریخی که در مسیر اسلام بسیار با اهمیت و ویژه است پرداخت . دوره اول دوره تولد و ظهور اسلام که با روز مبعث آغاز شد و در دوران حیات پیامبر اکرم (ص) رشد یافت که البته همواره با دشمنی دشمنان همراه بود  و از همان روز ابتدا با مخالفت کفار و مشرکین مواجه بود .

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) دوره دوم را دوره تکامل اسلام نامید با اشاره به روز عید غدیر و  آیه شریفه  « الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإسْلامَ دِينًا » تصریح کرد : دوره دوم دوره تکامل اسلام است، اسلام با ولایت کامل شد .

حجت الاسلام و المسلمین صادقی در ادامه به تلاش های دشمنان برای از بین بردن اسلام  بعد از رحلت پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: دشمنان برای اینکه طفل نوپای اسلام را از بین ببرند از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و با انواع دشمنی و تحریف چیزی از اسلام ناب باقی نگذاشتند ، حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال کردند . در چنین شرایطی که فقط اسمی از اسلام مانده بود و دشمنان حتی تلاش در محو کردن نام اهل بیت پیامبر(ص)  از جامعه می کردند امام حسین (ع) قیام کردند و با قیام خود به اسلام خون تازه ای دادند. از این رو است که عاشورا تداوم اسلام است و این سوم نقطه تاریخی در مسیر اسلام است.

وی همچنین ادامه داد امروز هم دشمنی دشمنان با اسلام پا برجاست ، البته به صورت نرم . اینکه خجالت می کشیم نام ائمه را بر فرزندانمان بگذاریم و ... همه آثار جنگ نرم دشمن است. در مقابل ، این همه ثواب و اجری که بر عزاداری حسین (ع) وارد شده هدفش این است که این شعائر را ترویج کنیم ، اینها نشان و آرم اسلام است مانند چادر که آرم اسلام است بر سر زنان و فرزندان ما. این عزاداری هاست که اسلام را زنده نگه داشته است . باید مروج اسلام و فرهنگ اسلامی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در پایان به چهارمین دوره حساس اسلام پرداخت و گفت : یک روز مهم دیگر هم در اسلام داریم که روز ظهور است که باید زمینه  این روز را با تلاش و مجاهدت و پیروی از ولایت فراهم کنیم . ما باید جاده ظهور را هموار کنیم که تنها در این صورت است که می توانیم پا جای پای مالک اشتر ها و قاسم سلیمانی ها بگذاریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار