پیکر پدر شهید دهراب پور در یاسوج تشییع و خاکسپاری شد

پیکر مطهر پدر شهید عین الله دهراب پور در جوار فرزند شهیدش در گلزار شهدای شهر یاسوج به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۹۲۶۸۶۷۸
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, پیکر پاک مرحوم حاج یدالله  دهراب پور پدر شهید عین الله دهراب پور شهید شاخص دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد، عصر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان, حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح  و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در یاسوج تشییع و به خاک سپرده شد. 

این مراسم با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری  اجتماعی برگزار شد و نماز میت توسط نماینده ولی در استان کهگیلویه و بویراحمد  اقامه شد.

در این آیین حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله خرمروز رئیس دفتر شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد, ضمن تسلیت به خانواده دهراب پور و تقدیر از شرکت کنندگان در این مراسم گفت: حضور شما در حقیقت تجلیل و تکریم از مقام ایثار و شهادت است .

وی افزود: این پدر بزرگوار فرزندی شایسته تربیت  و تقدیم نظام و انقلاب کرد و در نهایت خود نیز به فرزند شهیدش پیوست.

حجت الاسلام خرم روز گفت: همواره روش و سیره شهدا باید چراغ راه همه ما باشد .

غلام محمد زارعی نماینده پیشین بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تسلیت به خانواده دهراب پور گفت: شهدا راه رستگاری و سعادت را به همه ما آموختند و امیدواریم بتوانیم رهرو آنان باشیم.

حاج محمد رحیم دهراب پور فرزند ارشد  آن مرحوم  و رئیس شورای شهر یاسوج نیز در این مراسم از حضور یکایک کسانی که در آیین تشییع و خاکسپاری پدر بزرگوارشان حضور پیدا کردند و یا از طریق تلفن، پیام و ... با خانواده شهید دهراب پور ابراز همدردی کردند، تقدیر کرد .

گفتنی است ، مرحوم حاج یدالله دهراب پور پدر شهید عین الله دهراب پور صبح امروز  شنبه ( اول شهریور 99) به علت بیماری و کهولت سن  به دیار باقی شتافت.

***

شهید دهراب پور در سال 1345 در شهرستان بویراحمد متولد شد.

شهید 'عین الله دهراب پور' در سال 93 به عنوان شهید شاخص دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده است.

در سال 93 و در اولین کنگره ملی شهدای دانشجو که با حضور وزیر علوم، وزیر بهداشت و سردار نقدی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد از خانواده 36 شهید شاخص دانشجویی کشور و پدر شهید عین اله دهراب پور شهید شاخص دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

شهید 'عین الله دهراب پور' همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در حالی که در دانشگاه مشغول به تحصیل بود که پس از عزیمت جبهه و مجاهدت های فراوان در عملیات بیت المقدس مجروح شد. 
پس از مداوا و مجروحیت در عملیات های بعدی وی از مبارزه با استکبار منصرف نشد تا اینکه در تابستان 1362 در عملیات والفجر دو منطقه حاج عمران به آرزوی دیرینه اش رسید و به درجه رفیع شهادت نایل آمد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار