با حضور رئیس جمهور و در سومین روز از هفته دولت.

دولت آماده سرمایه‌گذاری جدی در معادن طلا است

رئیس جمهوری گفت: طلا پشتوانه بسیار مهمی برای پول کشور است از این رو دولت آمادگی سرمایه‌گذاری جدی در معادن طلا را دارد.
کد خبر: ۹۲۶۹۶۳۲
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح فاز ۲ پروژه معدن طلای ساریگونی قروه که همزمان با آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی به صورت ویدیوکنفرانس صورت گرفت، اظهار کرد: دو استان کردستان و خوزستان در مبارزه با کرونا موفق بوده‌اند البته استان‌های دیگر هم شرایط خوبی دارند.

وی تصریح کرد: این دو استان خوب فعالیت کردند که از همه مسئولین و دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکر می‌کنیم.

روحانی تلاش برای توسعه معدن طلای ساریگونی را شایسته تقدیر خواند و گفت: توسعه معادن طلا هم به لحاظ اکتشاف و هم استخراج در کشور بسیار موفق بوده است.

وی گفت: مسئله طلا یک اهمیت خاص و ویژه‌ای برای ما دارد همانطور که امروز معادن و پتروشیمی ما توانسته جای صادرات نفت را بگیرد گسترش استخراج طلا می‌تواند جایگزین ارز خارجی باشد.

وی افزود: دولت حاضر است برای معادن طلا یک سرمایه‌گذاری ویژه انجام دهد و اگر امروز ما موفق شدیم نسبت به سال ۹۲ تولید طلا را به ۱۴ برابر برسانیم یک سال آینده هم فرصت خوبی داریم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: طلا می‌تواند پشتوانه پول ما باشد و در صنایع مختلف بسیار کاربرد داشته باشد از این رو دولت مصمم به کمک و حمایت و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

وی با بیان اینکه ما در شرایط کرونا شاهد رشد قابل توجه در صادرات انواع صنایع هستیم بسیار قابل توجه است، گفت: ما گفتیم حفظ نان و جان باید با هم باشد و به همین منظور فعال سازی واحد‌های تولید مورد تاکید قرار گرفت.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار