مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا  در نکا:

زیارت عاشورا راهبرد سیاسی شیعه است/ عهدشکنان،عمله ظلم هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت:زیارت عاشورا راهبرد سیاسی شیعه است .
کد خبر: ۹۲۶۹۷۳۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا  صبح امروز در مراسم عزای سیدالشهدا(علیه السلام) در سپاه شهرستان نکا، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) با اشاره به اینکه زیارت عاشورا یک راهبرد سیاسی شیعه است، گفت:‌اگر کسی میخواهد اقدام عملی داشته باشد  به دنبال تحلیل  زیارت عاشورا یرود چرا که این زیارت پیام های بسیار مهمی دارد.

حجت الاسلام تسخیری ریشه ظلم را یکی از نکات مهم زیارت عاشورا دانست و افزود: (فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّهً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ)  یعنی به ریشه ظلم باید توجه کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح بر اینکه زیارت عاشورا  یزید و امثالهم را ریشه ظلم ندانسته و برای آنها در ردیف های دسته چندم قرار داده است ، خاطرنشان کرد:‌در فرازی از زیارت عاشورا می خوانیم (اللَّهُمَّ خُصَّ أَنتَ أَوَّلَ ظَالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنِّی وَ ابْدَأْ بِهِ أَوَّلاً ثُمَّ (الْعَنِ) الثَّانِیَ وَ الثَّالِثَ وَ الرَّابِعَ‏ * اللَّهُمَّ الْعَنْ یَزِیدَ خَامِساً وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیَادٍ وَ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ أَبِی سُفْیَانَ وَ آلَ زِیَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ) .اگر انسان  با یزید جنگید فردا باید با مثل یزیدی ها بجنگند، چرا که مهم خشکاندن ریشه ظلم است.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به واقعه غدیر خم ، بیان کرد:‌در تاریخ  آمده است که پیغمبر(ص) سقیفه ملعونه را لعن کرده است  اما همانها که ریشه ظلم بودند حادثه سقیفه را بوجودآوردند و نگذاشتند حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) به حکومت برسد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا به معرفی شخصیت  یکی از امضاء کنندگان سقیفه پرداخت و گفت:‌معاذبن الجبل،راوی و کاتب وحی است  و پیغمبر(ص) او را مامور می کند تا برای ترویج دین مبین اسلام از مدینه به یمن برود، و مردم یمن را در خصوص آموزه های تعلیم بدهد. پیامبر(ص) از او عهد میگیرد اگر اهل بیت ( علیهم السلام) در غربت بودند آنها را یاری کند اما معاذ به عهد خود وفا نکرد.

حجت الاسلام تسخیری  با بیان اینکه در تاریخ آمده است که معاذ بن الجبل در روزهای آخر خود عمر پشیمان بود که چرا به عهد خود با پیامبر(ص) وفا نکرده است،اضافه کرد:‌این دسته از افراد عمله  ظلم هستند و در قبال پول کار می کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه آنها که ریشه در ظلم دارند، برای انحراف اسلام کار می کنند تصریح کرد: سخن  معروف امام راحل  درهمین رابطه است که اسرائیل غده سرطانی است و باید از بین برود ،یعنی باید با ریشه ظلم مبارزه کرد.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه به گروهی در کربلا اشاره کرد و افزود:‌شیوخ بزرگ کوفه که امام حسین( علیه السلام) را می شناختند،به کربلا آمده و صحنه واقعه را میدیدند اما به یاری امام نرفتند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر اینکه  یکی از  پیام مهم زیارت عاشورا مبارزه با ظلم و ظالم است، ،گفت:‌ توی تظاهرات مرگ بر آمریکا بگوییم اما از طرفی با مذاکره با آمریکا و  لبخند با آمریکایی ها داشته باشیم، این معنای مبارزه با ظلم نیست.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه تبعیت پذیری محض از ولایت را از پیام ها بزرگ زیارت عاشورا برشمرد و اضافه کرد:‌ چند نوع تبعیت وجود دارد یکی تبعیت مشروط است، یعنی مقید به ولایت است اما برای تبعیت شرایط می گذارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا به مسئله توابین هم اشاره کرد و گفت:‌ توابین بعد از واقعه کربلا وارد جنگ شدند اما دیگر دیر شده بود.

حجت الاسلام تسخیری  با بیان اینکه آنان که باید به موقع از امام شان دفاع کنند، وارد میدا نشدند، اضافه کرد:‌یکی از پیام های مهم زیارت عاشورا، ثبوت قدم است.برخی دچار تزلزل بوده و حزب باد هستند لذا زیارت عاشورا می گوید حزب باد نباشید و حزب الله باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار