مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام هادی(ع) مهرشهر:

آثار و برکات عزاداری برای امام حسین(ع) بیشمار است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام هادی(ع) مهرشهر گفت: استمرار عزاداری، تا روز قیامت، سبب و عامل بقای اسلام و احياي تشیّع است، بنابراين اگر ثواب آن از حج و عمره بالاتر باشد، تعجّب ندارد.
کد خبر: ۹۲۷۰۱۷۱
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام دهفولی با اشاره به اهمیت جهاد در راه خداوند تصریح کرد: جهاد در راه خداوند پایان یافتنی نیست و در هر شرایط و زمانی به گونه ای می‌شود در راه کسب رضایت خداوند جهاد کرد.

وی در ادامه گفت: امام (ع) تا آخرین لحظه از حیات خود کوشید که مردم را هدایت کند، اما آن مردم تیره‌بخت گویا بر دل‌هایشان مهر زده شده، گوش‌هایشان کر و چشم‌هایشان کور گردیده بود، آنها پیمان خود را شکستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام هادی(ع) مهرشهر تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی تمام رمز و رموز انسانیت، سلوک، سیر و رشد را در نماز قرار داده و خلاصه کرده است؛ منتها نماز جماعت یکی از بزرگ‌ترین درس‌های عاشورا و سیدالشهدا (علیه السّلام) برای ما، همین است.

 وی ادامه داد: اهداف حركت امام حسین(ع) را از دو طریق ، می توان استخراج كرد : یكی شیوه كلامی و استفاده از اهداف كلّی امامت ؛ و دیگری ، مراجعه به سخنان و نامه های امام حسین(ع) و درست آن است كه از هر دوی اینها ، استفاده گردد. توجّه به یكی از این دو سبب لغزش و انحراف در تحلیل می گردد.

دهفولی ادامه داد: اگر مردم در ماه محرم ارتباط عمیقی با سیدالشهدا برقرار کنند، قطعا آثار شعائر الهی در دل آن ها ماندگار می شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام هادی(ع) در پایان خاطر نشان کرد: تاثیر ماندگاری معنویت حاصل شده از محافل حسینی در ابعاد مادی و غیرمادی و فردی و اجتماعی زندگی انسان متجلی می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها