مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

ارتباط تصویری پیشکسوتان دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با رهبر انقلاب در نخستین روز هفته دفاع مقدس

سرهنگ «امیرعباس آسمند» گفت: در نخستین روز هفته دفاع مقدس امسال، رهبر معظم انقلاب اسلامی طی یک ارتباط تصویری، با مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس در مراکز استان‌ها صحبت می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۷۱۸۸۶
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، سومین نشست ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور روسای کمیته‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد به ریاست استاندار برگزار شد.
سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به تشکیل کمیته‌های 9گانه ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان، اظهار داشت: بازه زمانی اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد تا پایان سال است.
وی افزود: تعدادی از ستادهای شهرستانی و ستادهای داخلی دستگاه‌های اجرایی نیز تشکیل شدند اما در برخی شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هنوز این ستادها تشکیل نشده که لازم است هر چه زودتر اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال به علت شرایط کشور به لحاظ شیوع بیماری کرونا، در روز ۳۱ شهریور رژه نیرو‌های مسلح برگزار نمی‌شود، اما برنامه‌های مهم و ویژه‌ای برای این روز پیش‌بینی شده است.
آسمند همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در مرکز استان و شهرستان‌ها را از مهم‌ترین این برنامه‌ها عنوان و بیان کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از 35 هزار رزمنده از این استان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد که تفکیک شهرستانی این آمار مشخص است و متناسب با آن همایش‌های شهرستانی برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: این همایش در مرکز استان کمی متفاوت برگزار شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی طی یک ارتباط تصویری، با مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس در مراکز استان‌ها صحبت می‌کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در برگزاری این همایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، گفت: لازم است نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط برای برگزاری همایش‌هایی در شأن پیشکسوتان دفاع مقدس همکاری لازم را انجام دهند.
آسمند نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس امسال عنوان و ابراز کرد: طبق دستورالعمل اجرایی، این نمایشگاه باید در روز نخست هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌ها افتتاح شود.
انتهای پیام/

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار می‌شود
«حسین کلانتری» با بیان اینکه عدد چهل همواره در فرهنگ دینی ما یک عدد ارزشمند بوده و بلوغ، پختگی و صلابت را تداعی می‌کند، گفت: تلاش می‌کنیم برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «حسین کلانتری» استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست ستاد استانی گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و اظهار داشت: مردم پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و چنین نظامی شکست‌ناپذیر است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس، افزود: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند «نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند»، فداکاری‌های این عزیزان در هیچ دوره‌ای نباید فراموش شود.
کلانتری مصلای بزرگ یاسوج را مکان مناسبی برای برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان بویراحمد دانست و عنوان کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز ارزیابی‌های لازم صورت گیرد و حداکثر تا روز دوشنبه هفته آینده، مکان‌های برگزاری این همایش در شهرستان‌ها مشخص شود.
وی بیان کرد: هفته آینده جلسه‌ای با حضور سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، فرماندار مرکز استان، معاون استاندار، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره‌کل حفظ آثار تشکیل شده و تعداد افراد حاضر در همایش و شرایط تجلیل از آنها مشخص شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس هم گفت: اجرای این برنامه با توجه به شرایط استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا امکان‌سنجی و نتیجه آن هفته آینده اعلام می‌شود.
کلانتری با بیان اینکه عدد چهل همواره در فرهنگ دینی ما یک عدد ارزشمند بوده و بلوغ، پختگی و صلابت را تداعی می‌کند، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.
وی عنوان کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استفاده شده و با استفاده از توانمندی‌های هنرمندان، شعرا، علما، جوانان و نوجوانان برای این فضا محتواهای ماندگار خلق شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر انتقال دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جدید، گفت: تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز باید مورد توجه قرار گرفته و بنیاد شهید باید پای کار باشد تا گام‌های عملی خوبی در این زمینه برداشته شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار