خبرهای داغ:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین اعلام کرد:

خرید و فروش و کشتار مرغ زنده خارج از محیط کشتارگاه ممنوع

جلوخانی گفت: کشتار مرغ زنده در شرایط غیربهداشتی، تهدید شیوع و بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خطری در کمین مراکز غیرمجاز بوده لذا خرید و فروش و کشتار مرغ زنده خارج از محیط کشتارگاه ممنوع است.
کد خبر: ۹۲۷۳۰۷۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷

دکتر مهدی جلوخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: با شروع فصل سرما، امکان شیوع بیماری های طیور از جمله بیماری آنفلوآنزا وجود داشته و این بیماری جزو بیماری های مشترک انسان و طیور می باشد، لذا رعایت اصول امنیت زیستی در مرغداری ها و رعایت نکات بهداشتی در حمل کود و از جمله موارد مهم در راستای پیشگیری و کنترل بیماری ها در جمعیت طیور می باشد.

وی افزود: کبود شدن تاج و ریش پرنده، خونریزی ساق پا و تلفات ناگهانی طیور همه از جمله علایمی است که در صورت مشاهده باید مراتب را به کارشناسان مربوطه اطلاع داد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین اظهار کرد: کشتار مرغ زنده در شرایط غیربهداشتی، یکی دیگر از تهدیدات برای سلامت مصرف کنندگان است و در واقع تهدید شیوع و بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کمین این مراکز غیرمجاز است.

دکتر جلوخانی در پایان گفت: باوجود تدابیر و نظارت ها، بسیاری از مراکز عرضه مرغ زنده جمع آوری و متصدیان واحد ها به مراجع قضایی معرفی شدند، اما آنچه که بیش از هرچیز می تواند همانند سپری در برابر این اقدام غیربهداشتی قرار گیرد بالارفتن سطح آگاهی مردم و همکاری آنان با کارشناسان دامپزشکی است تا دیگر به عنوان خریدار و مصرف کننده، موجب تداوم فعالیت این مراکز غیرمجاز نشوند.

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار