با حضورفرمانده سپاه ثارالله صورت گرفت:

افتتاح نخستین آزمایشگاه تشخیص ملکولی در جنوب استان

سردار حسین معروفی :در جبهه مقابله با ویروس کرونا فرمانده جبهه دانشگاه های علوم پزشکی هستند و سپاه هم کمک می کند
کد خبر: ۹۲۷۳۹۹۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان: سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در آیین افتتاح دو آزمایشگاه در بیمارستان امام خمینی جیرفت اظهار داشت: رعایت نکات بهداشتی در زمینه کنترل بیماری کووید ۱۹ در حال حاضر فرهنگ شده است، نباید وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مردم عادی شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی برای سلامت مردم پیش نیاید.


وی افزود: در جبهه مقابله با این ویروس فرمانده جبهه دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند و سپاه هم کمک می‌کند، در صورت نیاز سوله و همه تخت‌های اردوگاه‌ها و پادگان‌ها هم برای قرنطینه آماده می‌کنیم.

سردار معروفی با بیان اینکه سپاه برای ضد عفونی شهر‌ها آمادگی دارد، تصریح کرد: برای تولید ماسک ۱۵۴ کارگاه آماده و در حال تولید ماسک هستند ما پشتیبان هستیم هر جا نیاز باشد به صحنه می‌آییم.

فرمانده سپاه ثارالله بیان نمود: اگر بیماری آنفولانزا هم اضاف شد بنا به نیاز سراسر استان ما آمادگی کمک را داریم، جنوب استان حساس است در پیشگیری‌ها و آنچه نیاز دانشگاه علوم پزشکی در بحث درمان در جنوب استان است و ما توان داریم کمک میکنیم.

وی عنوان داشت: در زمان شیوع بیماری ابلاغ کردم که تمام سوله‌های صالحین و نه دی سپاه را تجهیز کنند اگر برای قرنطینه نیاز شد با مسئولیت دانشگاه‌های علوم پزشکی بیماران قرنطینه شوند و سپاه پشتیبانی میکند تا فشار را از بیمارستان‌ها کم کنیم تا بتوانند سرویس دهی کنند.


سردار معروفی درباره راه اندازی آزمایشگاه اورژانس بیمارستان امام خمینی جیرفت اظهار داشت: آزمایشگاه اورژانس کار عقل درمانی، اعتماد زائی و امید است که بسیار مهم است، مردم می‌بینند که شما هم سرعت و دقت دارید و آلودگی هم به وجود نمی‌آید شاید هزینه داشته باشد، اما در قبال سلامت انسان‌ها قیاس نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز در آیین افتتاح دو آزمایشگاه در بیمارستان امام خمینی جیرفت اظهار داشت: امروز نخستین آزمایشگاه تشخیص ملکولی دولتی در جنوب کرمان با زیربنای ۱۰۵ مترمربع و اعتباری حدود ۵ میلیارد تومان تجهیز و راه اندازی میشود.

وی افزود: تجهیزات آزمایشگاه تشخیص ملکولی بیمارستان امام خمینی جیرفت از بین شش دانشگاه علوم پزشکی کشور که متقاضی آن بودند با پیگیری‌های صورت گرفته به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اختصاص داده شد و خوشبختانه این پی سی آر جزو پیشرفته ترن پی سی آر‌های دنیا است و این ظرفیت را دارد که همزمان ۹۸ آزمایش انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه علاوه بر تست‌های کووید ۱۹ بیماری آنفوآنزا و بیماری‌های ویروسی دیگر را هم پوشش میدهد که از مزایای این دستگاه است.

مکارم عنوان داشت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ سپاه در شهرستان‌های جنوب کرمان از اصلی‌ترین همکاران حوزه سلامت در مقابله با بیماری بود و به جرات میتوان گفت: در برخی مسائل دغدغه سپاه از ما بیشتر بود و خداوند این توفیق را داد که هم افزایی ایجاد شد تا بتوانیم این ویروس خطرناک که دنیا در کنترل آن متحیر مانده است.

وی اظهار داشت: آزمایشگاه اورژانس بیمارستان امام خمینی جیرفت هم که با اعتباری بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان راه اندازی شد، با هدف تفکیک بیماران ایجاد شده است، قبلا تمام آزمایش‌های بیمارستان امام خمینی در یک آزمایشگاه جنرال پوشش داده میشد، اما این ازمایشگاه فقط ویژه بیماران اورژانسی است تا تسریع در کار باشد هر چند ممکن است صرفه اقتصادی نداشته باشد، اما خدمتی است که ذی نفع آن مردم هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار